söndag 9 november 2008

Kursavslutning och hästkörning

Dagens två rallylydnadskurser började med sol och slutade i regn (och hagel...). Första kursen klarade sig med nöd och näppe från regnet, men de stackarna som hade avslutning fick göra den i regn och blåst vilket avslutades med en lätt hagelskur. Jag var genomfrusen när jag kom hem! Fick lägga mig på värmedyna samt värma två vetekuddar i mikron att lägga på benen. När inte detta hjälpte blev det till att ta till starka drycker som satte fart på blodcirkulationen tack och lov!

Vill passa på att skicka ett GRATTIS till Mr Öland eftersom Kalmar FF vann guld i fotboll idag!

På onsdag ska jag göra något jag ALDRIG gjort förr men längtat efter att få göra: Jag ska lära mig köra häst!!! Ska ta privatlektioner på travet!!! Har ridit lite grand i min ungdom, men då var man lätt att hiva upp på en hästrygg - det är jag inte nu... Alltså måste diverse hjälpmedel till för att få upp mig på hästryggen i dagsläget vilket inte finns på någon ridskola i närheten. Dessutom är väääääldigt långt ner till marken från en hästrygg, man blir lite feg med åldern. Har funderat i många år på att lära mig köra häst i stället. Men inte kommer jag upp på en hästkärra eller sulky TRODDE jag. Tack vare min nya assistent M fick jag reda på att det finns en särskild vagn på Halmstad Travet där vi med rulle kan köra upp och sitta i och köra häst. Det finns visst kurser där, men finns ingen igång just nu och då kan man få privatlektioner istället! Så nu ska jag lära mig köra häst, eller det är nog en ponny om sanningen ska fram. Spelar ingen roll vilket, det ska bli en upplevelse. Jag lovar återkomma med fotobevis att jag kört häst =O) - Adielsson, Unterstiener, Goop och alla ni andra HERE I COME!

1 kommentar:

  1. oh, vad roligt. Det tror jag blir jättebra för dig =)

    SvaraRadera