fredag 14 november 2008

Cesar Millan på Youtube samt Kattkaos på fikat

Via lärjungen fick jag se denna parodi på Cesar Millan, men egentligen är den inte rolig någonstans... För inte fan (förlåt) får vi behandla våra barn som han gör med hundar. VAR står det att det är tillåtet med ryck i avsikt att trycka på nerver och framkalla kräkreflex för att orsaka smärta och obehag på en hund!!! Eller att det är OK att sparka på dem! Det står ju i lagen att man inte får detta - eller drömmer jag??? Gå in och titta på filmen på Youtube, den är väldigt BRA =O) http://www.youtube.com/watch?v=LXy1Nmr7mwg (får du inte länken att funka maila mig!!!). Har plågat mig igenom flera program och kan bara konstatera att karl har ibland rätt i det han säger (hundar behöver aktivering, hundar behöver en trygg ledare m m). Men sedan ska det då "tränas" - eller rättare sagt det är ingen träning utan tvång och våld. När jag var liten och låg mycket på sjukhus tvångsmatade man barnen, jag skvallrade för min mamma och sedan blev det ett jäkla liv =O). När jag ser rädda, ängsliga, oförstående hundar utsättas för Millans strypningar och sparkar hör jag inom mig de tvångsmatade barnen tydligt... Övergrepp är övergrepp oavsett om det handlar om tvångsmatning av små barn, sexuella övergrepp, mobbing i skola och på arbetsplatser, kvinnomisshandel eller våld och förtryck mot djur!

Idag var det totalt KATTKAOS när vi skulle ta middagsfikan. Sambon hade köpt Pecannötweinerbröd (ÄCKLIGT GODA!!!), fixat kaffe och vi såg fram mot en skön fikapaus i det mörka och trista vädret. Trodde vi! Kan ju säga att T-katterna inte hade samma åsikter om hur en skön fikapaus är... De gillar också pecanwienerbröd (???) kan jag säga. Sambon försökte först schasa ned dem, fick bara till effekt att de blev ännu mer intresserade. "Eftersom de försvarar sin fika så mycket måste den ju vara extra god, kom igen nu tar vi doooom"! Lägga tidning över brödkorgen hjälpte inte alls. Vi fick hålla våra wienerbröd i luften, det kom en och annan vänsterkrok mot dem ändå. Sambo höll till sist brödkorgen i luften samtidigt som han skulle rädda sitt weinerbröd och se till att ingen katt sprätte på tabletterna under kaffekopparna så kaffe flög ut. Skrattade nej såklart gjorde vi inte det - eller jo vi skrattade så vi nästan satte kaka och kaffe i halsen! Du store tid vilken cirkus. Hundarna satt snällt nedanför och väntade på en smakbit. Tonic, på bilden som tyvärr är suddig för att katten inte är still så länge..., passade även på att dricka lite vatten. Alla tre T-katterna dricker vatten ur glas, hoppas de nya ägarna har förståelse för det =O)

1 kommentar:

  1. Hahaha jag kan se kattfikan och galenskapen framför mig! Vansinnigt roligt med Robban hållandes fikakorgen i luften :-)

    SvaraRadera