torsdag 15 juli 2010

Träning med förhinder

Idag kom jag äntligen iväg med att träna Tiffen i lydnad. Men det höll på att åska inne! Precis när vi skulle göra oss klara för avfärd kom det ett åskväder som gick över lika snabbt som det kom. Vi fick vänta inne tills det slutade regna för det öste ner! Till sist kom vi iväg och i Laholm väntade vännen Sussi. Prata om tur, vi kom precis till fikan =O). Var länge sedan vi sågs så det blev nog mer prat än träning, det är jättetrevligt att vi har så mycket att prata om! När vi väl tränade var Sussi snäll och kikade på oss, det var kanon! Och fast jag inte tränat på 2 månader satt momenten hos Tiffe så långt vi hade kommit vid avbrottet!!! Denna lilla hund är otroligt duktig. Jag är så imponerad av henne. (Och mallig...)

Äldsta dottern och jag börjar tröttna på Capio kliniken! Hon ringde förra veckan och skulle få hämta ut sin medicin efter kl. 15 i går. Fanns ingen medicin att hämta ut. Då ringer hon till Capio och får tala med någon planta som bestämt säger att de ALDRIG kan lova att man får sin medicin en viss dag och efter ett visst klockslag. Nu är det så här hos Capio: Man ska ringa ca 3 dagar innan man behöver sin medicin, då får man en tid hos läkare för receptskrivning (man ska inte gå dit) och får då veta att på t ex torsdag kan du hämta din medicin efter kl si eller så. Så vill de ha det och så gör vi. Dottern och jag. Själv blev jag upplyst av ett annat UFO där att "medicin hämtar man på Apoteket". Med tanke på hur mycket piller jag äter BORDE jag väl ha lärt mig var jag hämtar ut min medicin???? Förra veckan var det en som trodde jag var blind! Hade fått brev från Capio på ett uteblivit läkarbesök (jo jag hade faktiskt ringt!) där det står i brevet att inbetalningskort medföljer. Det fanns inget inbetalningskort vilket jag tog upp samtidigt som jag beställde ny tid till min läkare. Fick till svar att nedre delen av brevet består av ett inbetalningskort. Vilket det då inte gjorde. Jag sa återigen att det finns inget inbetalningskort på brevet, och hon började förklara hur det såg ut!!!!! Då upplyste jag henne om att jag faktiskt inte är blind och dessutom vet hur ett inbetalningskort ser ut... Jag ska fråga min doktor var jag kan klaga hos den kliniken för de får inte idiotförklara patienterna. Eller???

Vill inte gå och lägga mig, det är så skönt i lägenheten nu =O) (23.22). Jag älskar värmen, i morgon får det bli lite trädgårdsplanering, dvs ligga på solsängen, ha en bra bok och ta ett glas rosé samt försöka besluta vad som ska upp resp ner i rabatterna. Sambon grävde upp en massa stockrosor när jag var och tränade - snällt =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar