måndag 19 juli 2010

Hej hopp!

I går var jag och Tiffen ute på en låååååång promenad. Skulle hem till Äldsta dottern och låna DVD-filmer och eftersom vädret var helt OK beslöt jag mig för att moppa dit. Hade med en stor flaska vatten till vovven. Tror ni hon drack? Nej inte en klunk!!! Hädanefter tar jag vatten ur vår damm, grönt och algrikt och ser slibbit ut. Men dricks med stor förtjusning av hundar och katter. Urk! Stackars Tiffen fick åka moppe största delen på hemvägen, tur hon är så liten att jag kan ha henne i knät. Idag har det bara blivit kortare promenader för den stackarn. Skönt att bara gå ut med henne, det är lättare att kunna släppa lös en än två. Dessutom LYDER Tiffe mig, det kan jag inte vara säker på att Hilka gör... (En gång jagade hon efter en stackars joggare...).

Nu har vi börjat ändra om i trädgården. De nya växterna är nere i jorden. Jag har bestämt vilka som ska flyttas på, men väntar ännu en månad att göra det. Likaså har jag beslutat mig för att köpa en azalea till ena rabatten. Finns många snygga (= dyra) sorter, det får bli någon som inte blir så hög. Undrar var mina vallmo trivs bäst? Älskar vallmo, vill ha många många, tyvärr dör de oftast. Myrorna har en viss förkärlek till dem misstänker jag. Rötterna brukar bara försvinna och det ser ut som om plantan står ovanpå marken. Stendöd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar