tisdag 13 juli 2010

Katastrofberedskap eller kattastrof??????

Jaha då har det hänt igen. I går kväll varnades det på nyheterna för kraftiga åskbyar från Skåne i söder till Härjedalen i norr. Det skulle åska så mycket att det gick ut en klass 1 varning. Det skulle bli hemskt väder... Hur gick det? Ja det åskade lite i natt vid 01.45-02.30 ca. Hemskt åskväder? Jag som är rädd för åskan är all åska hemsk, men inte blev det värre än det kan bli annars. Jag kollade SMHI:s radar över blixtnedslag. Och visst har det slagit ner mycket längs med hela Västkusten, men inte mer än vanligt! Så tack SMHI att jag redan i går kväll var rädd för att somna =O).

I går kväll rymde kattjäkeln Tigris. Vi har kunnat ha dem i trädgården utan tillsyn mer än lite då och då. Katterna går ut och in som de behagar för att äta, gå på lådan och sova. Nu är det slut med det! Sambon var och fiskade i går kväll och jag låg på soffan och tittade på tv. Jag var uppe en gång och öppnade fönster i vardagsrummet. Det tyckte Tigris var spännande. Jag hörde henne vid 21-tiden, Sambon kom hem runt 21.40. Himlen var kolsvart så vi skulle ta in katterna innan regnet. Det kom en katt, Skrålis. Sambon lyste med ficklampa in i alla buskage men icke en enda Tigris. Jag som sa till Sambon innan han åkte att det skulle vara så typiskt om någon katt försvann när han var och fiskade... Jag körde runt i bikini i trädgården och ropade, det blixtrade och rumlade men i det läget var det bara FINNA KATTEN som gällde. Sambon gick ut och kikade bakom vår trädgård, bland nyponrosor och buskar. Han försvann, det regnade och jag fick gå in. Efter en stund kommer han med en Tigris under armen! Då hade hon suttit 2 grannar bort på baksidan där Sambon gick. Om hon är värd något idag??? Nej hon ska säljas på Fyndtorget, Tradera eller Blocket nästa vecka. Jäkla katt som inte kan hålla sig innanför alla nät och kompostgaller =O(. Fast sälja henne - nej hon får en chans till =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar