torsdag 8 juli 2010

Omstart

Ibland räcker inte initiativförmågan till de enklaste sysslor, som t ex att blogga. Nu tar jag ett nytt tag i kragen och lovar bot och bättring...


Jag har haft den stora förmånen att få följa en kull valpar (lagottos) från födelsen, Alice heter den stolta mamman och Madde är lika stolt matte. De är så underbara de små liven. Chokladbruna som praliner! Och gott luktar de, man blir så sugen på valp igen. Som tur är säger husse nej... Och nej det ska inte bli mer vovvar i vårt hus. Jag får njuta av Alice bebisar istället.

Allt har återgått till det normala efter Englandssemestern och Sambons fiskesemester i Värmland. I år var vi i mitt älskade Yorkshire och vi bodde i den mycket gamla staden York. Det känns som man varit där hur många gånger som helst. Vi bor på ett jättebra hotell med ett badrum som nästan är lika stort som vårt vardagsrum. Det ligger alldeles utanför de gamla stadsmurarna. 5 minuters promenad till favoritpuben, kan det bli bättre?

Vi hann med tre dagar i London med, vi bor strax utanför på ett mycket bra B&B. Bara att ta tåget in till Waterloo station och vips är man inne i centrala London. Kanonbra! Ett tips: Går du på en sightseenbuss - kolla så du slipper byta x antal gånger. Det råkade vi ut för trots att jag frågade om bussen gick hela rundan så vi slapp byte. Det var två pissura Halmstadbor som till sist klev av och GICK tillbaka till Waterloo. Nästa gång vi är där ska vi åka kommunalt har vi sagt. De flesta bussarna är tillgängliga, det står på tidtabellerna vilken buss som är det. Faktum är att jag trivs med hetsen och myllret i London =O), och man vill ju bara se mer. Sambon tycker att nu får det vara nog, men det hinner han glömma till nästa gång vi åker dit ;O).

Vi besökte även New Forest och nationalparken med alla lösgående hästar, det fanns kor, åsnor och även grisar. När jag skulle fotografera fick jag helt plötsligt en häst i knät! Den stack in hela huvudet och kollade förmodligen om det fanns något ätbart! Den lät sig klappas och gosas lite med också. Man får inte röra hästarna men vad 17 gör man när de sticker in hela huvudet i bilen=O)?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar