onsdag 21 juli 2010

Ljuva dagar

har jag haft i två dagar nu. Gårdagens eftermiddag spenderade jag på favoritpuben Harrys tillsammans med några hundkompisar och min lillebror... Min lillebror som är hundrädd insåg att han hade hamnat hos helt fel människor efter en stund. Han tyckte vi pratade om våra hundar som om de vore sambos - och fick ett unisont svar: JA MEN DET ÄR DE JU!!! Och han fattade absolut ingenting =O). Men det kan man ju inte begära av en hundrädd... *fniss* Jag försöker köra med slanka linjen och hade lite bryderi om vad jag skulle äta som var "smalt" nog. Ville ha en bakpotatis men utan klägget (majonäs m m). Bad att få lite gräddfil till och om de hade, några räkor. De skulle se vad de kunde göra. Jag fick en bakpotatis med MASSOR av nyskalade räkor och gräddfil =O). Gudagott var det! Och de var t o m 10:- pengar billigare än den ordinarie portionen.

Hade en trevlig förmiddag idag med en annan hundkompis, vi fikade på Regnbågen (ett gammalt känt Halmstad-fik). Vi var nyttiga, inga kakor eller tårtbitar. Fast hur nyttig är en räkmacka? Japp det blev räkor för mig idag med. Antagligen p g a brist på fantasi =O). Vi hade en mycket rolig fikastund, skrattendorfinerna sprutade ur oss och vi försökte att inte vråla av skratt utan väste fram skratten mellan tänderna. Lät som två astmapatienter förmodligen... Men man måste ju uppföra sig så man får komma tillbaka.

Då var det klart - det blir Öland i slutet på månaden och början på nästa. Herr och Fru Öland - here we come!!! Vi ska till två av de mest omtänksamma människor som finns, och Äldsta dottern passar katterna. Kan det bli bättre??? Nej det kan det inte. Öland brukar vara som balsam för min själ.

I morgon blir det fikatajm igen, denna gång hos Yngsta dottern. Först ska jag till doktorn, inget allvarligt alls. Men han ska få höra vilka stolpskott de har som svarar i telefon på den kliniken. Är man klimakteriekärring eller vad??? Inte bara jag som irriterar mig på dem.

1 kommentar:

  1. När åker ni till Öland? Jag åker nästa fredag :-)

    SvaraRadera