tisdag 8 januari 2008

Vädrets makter, datorkrångel, kollegor och sängar

Tyvärr blev det ingen utställning för oss i Göteborg i söndags! Vi höll på i nästan totalt 4 timmar dagen före utställningen med att skapa en mycket vacker Tiffany. Sambon fixade benan och jag höll i hårtork och kam. Resultatet och samarbetet blev galant. Jag lyckades med att INTE skälla på Sambon en enda gång, och för er som undrar om vi fortfarande är sambos - Ja det är vi! Vi kom ju aldrig iväg på utställningen. Vi klev upp klockan 05.00, tittade ut genom alla fönster - och jo det snöade lika mycket utanför dem alla. Tanken på att köra i snömodd och ev halka till Göteborg kändes inte lockande alls! Jag tog beslutet att stanna hemma. Nästa utställning blir i mars och då ska det väl inte snöa i alla fall!

Snopna blev vi när vi ca 3 timmar senare klev upp och såg att det slutat snöa, den snö som kommit smalt snabbt undan och ja, då undrade vi varför vi inte hade kört. Men man kan alltid vara oerhört klok efteråt... Vi har just nu en ovanligt välfriserad havanais, jag lyckades t o m klippa pälsen runt tassarna snyggt denna gång.

Har legat vaken i timmar i natt. Som vanligt när uppkopplingar, e-post eller något annat skit (ursäkta) inte fungerar på datorn. Kunde inte komma in och uppdatera min Ronjas Hundgöra sida i går. Mailade webbhotellet samt leverantören av FTP-programmet i USA. Bara att förklara felet på engelska gjorde mig svettig och matt! De förstod i alla fall mitt problem och hänvisade mig till webbhotellet. Jag förstod t o m deras svar på engelska, jippi (man får vara glad för det med!). Det strular fortfarande men skam den som ger sig. Är det så att det sitter en retlig Gud någonstans som, när han ser att mitt liv flyter fram lugnt och harmoniskt, jäklas med mig genom att manipulera med min dator???

Fick ett telefonsamtal från en instruktörskollega i går kväll. Det är så härligt med sådana människor som man bara kan vara sig själv med! Som man ärligt kan säga "Du, det vet jag inte" till och ändå inte bli idiotförklarad. Där man kan skratta tillsammans åt vilka underliga banor ens tankar kan ta sig in på när det gäller hundträning. Det man tycker är väldigt intelligent och solklart uträknat kanske vid eftertanke är något mindre smart... Hoppas verkligen min kollega kände lika dant efter vårt samtal.

Har bestämt att eftermiddagen ska tillbringas i sängen med en mycket bra bok som handlar om en autisktisk kvinnas förmåga att förstå djur just p g a sin autism. Hon arbetar som sakkunning vid Jordbruksdepartementet i USA. Förutom boken ska det finnas en påse ostbågar jämte mig i sängen -
och det kommer även att finnas en dreglande terv samt en närgången havanais i samma säng. Hur klararar sig folk som bara har 90 cm bred säng och mer än en hund varav en är hyggligt stor??? Som tur har vi dubbelsäng, även den kan kännas liten ibland med en Sambo (han ligger oftast i sin halva), en terv som ligger i halva min del (i fotändan) samt en havanais som är s k svärmorsplanka - alltså ligger mellan mig och Sambon. Tur man är så liten och vig som man är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar