onsdag 16 januari 2008

Knäck i lurarna, pinnar och datordoktorn

Kan någon förklara vart tiden tar vägen? Den rusar ifrån mig känner jag. Kan det bero på åldern...

Idag var det 8 grader varmt strax efter lunch, det lät mycket skönt! Men när jag och Tiffany kom ut blåste det halv storm och några 8 grader plus var det inte! Tiffany har fortfarande knäck i lurarna när vi är ute (på svenska: hon lyssnar inte på mig!). Och alla runt omkring mig har så roligt åt detta -" Du är ju instruktör och hundpsykolog så det är väl klart att dina hundar kan och gör allt du säger"! Ja det är möjligt att det borde vara så, nu är det (tack och lov) inte på det viset. Instruktörer och hundpsykologer är människor de med, särskilt i kontakten med de egna hundarna. Det är MYCKET lättare att se hur andra ska träna sina hundar än att se vad man själv sysslar med. Bara så ni vet! Dessutom, jag har talat om för mina jyckar att jag är både det ena och det andra, och vad hjälper det? NADA! De ser fånigt på mig och rycker på axlarna.

Vi mötte en mycket gammal hund på promenaden, den är blind på bägge ögonen men hör bra. Tiffany tyckte den var lite mystisk, den satt ner och gjorde just ingenting. Tiffany fick lov att hälsa, hon var mycket försiktig i sin kontakt och den gamla tiken brydde sig inte. Jo det gjorde hon faktiskt när jag började kika lite mer. Hon vände bort huvudet flera gånger, den tillfälliga matten tog det som att hon lyssnade efter oss. För mig såg det ut som lugnande signaler till Tiffany. Som faktiskt tog det oerhört lugnt och stillsamt för ovanlighetens skull!

Nu har jag samlat ihop till en präktig påskeld i trädgården! Nej jag skojar! Men hade jag samlat alla pinnar Tiffany samlar i sin päls när vi är ute hade jag nog fått ihop till en brasa, kanske inte jättestor, men en hyfsat stor i alla fall. Hittar fåglarna inga pinnar att bygga bon med så kan vi gå en promenad och sedan kan de plocka dem från hunden...

Har haft besök av vår "datordoktor". Som vanligt blev det en del förmaningar och ajabaja! Sagda med allvarlig röst och blick. Där står man sedan med skammens rodnad på kinderna och försäkrar att nej då DET HAR JAG ALDRIG GJORT! Inte har jag laddat hem några program som jag inte borde - hur kan han tro något sådant om mig??? Tyvärr går det inte att neka till dessa brott eftersom filerna ligger i datorerna och plockas fram som "bevis". Dyrt blir det i alla fall. Om man får säga så, är datordoktorn den dyraste manlige besökaren jag någonsin haft i huset. Värre än när man lämnar bilen till bildoktorn. Men sen går datorerna igen som skållade råttor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar