fredag 4 januari 2008

DAP-halsband på Nyårsafton

Tiffany har haft ett s k DAP-halsband på sig inför nyårsaftons raketskjutande. Jag har även spelat en cd med raketljud under december från olika ställen i huset och med olika volym. På nyårsafton kl. 24.00 när det small som mest hade jag en liten Tiffany som inte ens lyfte på huvudet över raketerna. Någon kom riktigt nära och small högt - ja då tittade hon bara ut snabbt.

Molly däremot skäller och går mot fönstren när det låter mycket och nära. Svansen är rest och raggen står på henne. Hon morrar med väldigt korta mungipor, men jag kan inte kalla henne rädd. Det går lätt att avleda om hon har åsikter, och hon varken darrar, flåsar eller beter sig utan hon säger OK, då lägger jag mig!

Min erfarenhet av tidigare hundar är att första nyårsnaten brukar funka bra, men inte året efter. Så det ska bli intressant att se hur det går 2008! Men jag kommer att förebygga med cd-n och nytt DAP-halsband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar