torsdag 19 januari 2012

Trelleborgvisit

I lite regn och rusk besökte jag Helena idag. Sambon hade gjort stekt inlagd sill till dem, vi klarade att hålla burken på rätt köl tills vi skulle köra av mot Trelleborg. I en Komtillmigkurva välte burken och hela bilen luktade ättika... Min stackars assistent försökte få tag i burken som stod mellan hennes fötter för att inte välta, bilbältet fastnade så hon kom ingenstans! Som tur var det inte hål i påsen utan den höll tätt!!!

Helenas mage är STOR och nu kan den bara inte bli större :0)! Det känns så konstigt att mitt BARN ska ha barn!!! Min hjärna kopplar inte att Helena ska bli mamma! När väl lillan kommer fattar nog hjärnan... Vi fick se lillans garderob, som redan är stor. Nu har man ju bara siktet inställt på babykläder vid shopping. Glömt är kläder till mig, nu gäller bara pyttekläder till en pyttemänniska. Den blivande modern och jag stod och dreglade över dockhus och dess inredning. Jag hittade även en trevlig hästgård, vackra Barbiedockor och en massa andra roliga leksaker!!!

Helena bjöd på mycket goda semlor, helt hemmagjora MUMS! Till min stora lycka kom jag utan större problem i mina sarta favoritjeansen idag! Wiiii!!! Jag fick även lite motion idag när vi shoppade Trelleborg. Så nu måste jag ut och shoppa lite oftare så kommer jag snart i min favoritjeans igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar