onsdag 18 januari 2012

Både bra och mindre bra dag

Föresatsen att träffa vänner fick bakslag idag, skulle träffat en god vän och fikat i stan. Men det blev inte så tyvärr! Vilken tur jag har så förstående vänner som jag har, allrför ofta ställer jag in fikastunder, eller träningar, eller pubbesök. Rent ut sagt är jag hopplös, men ibland vill jag och kroppen inte samma sak - det är bara så. Vi bokade om tiden och nästa gång vi ses har vi ju ÄNNU mer att dividera. Man måste ju se det positivt. Kan vi äta en extra räkmacka för denna gång vi inte sågs???

Känner faktiskt mig lite laddad på att va lite aktiv i mitt parti igen... Jag har haft väldigt svårt att hitta min plats där, det är bara några som hälsar på mig när jag varit där, vilket inte varit ofta just på grund av att jag känt mig utanför. De som inte hälsar ser mest skraja ut, hjälp en RULLSTOL! Nä nu är jag kanske orättvis mot dem. I mitt parti sitter nu en f d Halmstadtjej som ersättare i partistyrelsen. Nu är jag inte endast glad för hennes skull som f d Halmstadsbo, utan hon använder rullstol. Hon har chans, att utöver hennes hjärtefrågor, kunna föra in ett nytt perspektiv på ett synbart sätt direkt till partiets kärna. Jag säger grattis Veronica - kör hårt!!!

Ja vi får se om jag vågar mig ner i partilokalen...

Nu närmar sig tiden när jag ska bli mormor!! Jag har försökt övertyga dottern att det är dax NU men hon envisas med att hon ska gå tiden ut. Lite taskigt tycker jag fniss. I morgon ska jag köra ner till henne och det är kanske sista gången vi träffas innan deras lilla dotter föds!!! Jag har bett henne att inte börja föda i morgon när jag är där eftersom jag inte hittar till BB i Malmö! Dessutom skulle jag bli en tigermamma om hon inte fick bra vård, all smärtlindring bums som bara går att uppbringa! Till den födande modern - inte till mig.

2 kommentarer:

  1. <3 Du hade hittat till BB.<3 Kramis H

    SvaraRadera
  2. Ja, dagen blir inte alltid som man tänkt sig...Det är ju tur att det kommer fler tillfälle. Å vilken räkmacka ni kan äta då ;-
    Å ännu mer att prata om...
    Ha det bra
    Kram Anki

    SvaraRadera