söndag 29 januari 2012

Fördela gracerna

Vi har kvar en av kattungarna från M-kullen hos oss, de kom i slutet av oktober från Katthemmet. Milo, Mercy (Myrah) och Zlatan (Mikey) har funnit nya hem men inte Marylin. Hon är nu ca 4 månader och söker nytt hem.

Sedan hon blev ensam kvar när Zlatan flyttat har hon upptäckt mig som mamma! Hon började snutta på mina tröjor och nattlinnen så de blir alldeles blöta och jag menar verkligen blöta... Jaha tänker ni säkert, vad är problemet?

Problemet är att hon snuttar när jag har plaggen PÅ mig!!! Hon kunde snutta på filten de kom med innan men aldrig på människor. Nu kommer hon när jag lägger mig i soffan eller sängen, mest kvälls- och nattetid. Det låter som en bålgeting när hon spinner, och högt. Hela tiden trampar hon frenetiskt med tassarna, efter 20 minuters trampande på samma ställe gör det ONT kan jag meddela.

Dessutom ser jag ut som jag dreglat på kläderna, de är alldeles våta från axel till axel längs halslinningen. Känns ju så där fräscht . På nätterna kommer hon och buffar på mig, och numera vänder jag mig automatiskt utan att direkt vakna, ibland har Sambon sagt att Marylin snuttat men jag har inget minne av det...

I morse satt jag och läste tidningen, lite lätt lutad framåt över bordet. Vem kom då? Jo Marylin som hittade halslinningen på nattlinnet, trampade på min haka och satt på baken på bordet. Högljut smaskandes och spinnandes.

Nu har Sambon antytt att han också vill bli lite uppmärksammad av den lilla kisen. Hon går aldrig och kelar med honom, däremot kan hon ligga i vår säng på hans sida.

För att locka Marylin erbjöd jag honom ett nattlinne så katten kan snutta hos honom med. Nej det ville han inte för det skulle se konstigt ut påstod han! Snacka om otacksam, det skulle ju bara va jag som såg honom hahahahahahahahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar