måndag 13 december 2010

Äntligen!!!

Är vårt sovrum klart!!! Sambon har lagt ner ett jättejobb på sovrummet, och lagt golv för första gången i sitt liv. Det blev jättebra! Tapetseringen fixade Lena och Bengt, men nu har vi sett hur man gör och jag vet exakt var vi ska tapetsera nästa gång... Det var JÄTTESNÄLLT av dem att köra ända från Örkelljunga för att hjälpa oss.

Det värsta är att nu vill man (läs: jag) fixa lite nytt i de andra rummen med. Hallen vill jag måla om och ev sätta lite tapet på en vägg. Vardagsrummet ska få en "läshörna" med en tapet föreställande en bokhylla (svindyr bara). Köket - ja där ska hela skiten ut, det är anpassat i omgångar och är så illa gjort att det inte funkar för vare sig mig eller mina assistenter. Men det får jag ta när jag blir rik =O).

I natt ska jag sova gott i min säng, visserligen är jag kort men att sova i en 2-sits soffa i två veckor blir lite kämpigt till slut när man varje natt får kämpa om platsen med två hundar och en katt. Dessutom, jag är ju inte ung direkt ;O)

1 kommentar:

  1. Så ni har redan fått in sängarna! Skönt :) Då sitter tapeterna fast ännu iaf! ;)
    Du måste ta ett kort sen så jag får se hur det blev med gardiner osv (när de nu köps in).

    Ha en skön nattsömn och lycka till med övertalningen inför resten av rummen!

    Du köket kan man låna pengar till, finns på banken o man får det på bottenlån då det höjer värdet väsentligt på lägenheten. Så det behöver inte bli så dyrt i månaden. 75000 på 40 år blir inte så många kronor i månaden (157:-/mån plus ränta). Klarar nog tom du att betala :)

    SvaraRadera