tisdag 13 maj 2008

Omröntgen

Nyss hemkommen från Västra Frölunda där vi röntgat om Tiffanys höfter. Lilla Tiffan är fortfarande lite trött i ögonen. Tyvärr har hon ingen perfekt vänsterhöft, vilket veterinären visade på plåten. Han ansåg i alla fall att det var mödan värt att skicka upp dagens plåt till SKK för bedömning. Jag skulle inte ha för stora förhoppningar men chansen finns att det blir en B-höft. Denna gången fick hon ingen "hästdos" sedering utan ca 25 % av vad som rekommenderas, ungefär som till en chihuahua. Vilken underbar personal där var! Tyvärr massor med trappsteg in, de erbjöd sig att hjälpa Sambon släpa upp mig - men jag ville inte riskera deras ryggar!!! Så medan jag blev serverad kaffe och kaka i bilen fick Sambo hjälpa till med röntgen. Och trots att det gick bättre misstänker jag att det åter igen blir samma svar. Vilket är så ledsamt eftersom Tiffany är så duktig på sitt jobb: hon spontanapporterar ALLT hon kan ta med sin lilla mun, hon drar av mig jackor och tröjor, hämtar föremål på kommando m m.

Vi har tagit alla chanser att få denna underbara hund att bli utbildad officiellt, nu kan vi inte göra mer. Jag trodde aldrig att jag skulle älska någon hund så här mycket efter Ronja, men Tiffen har jag fallit handlöst för.

1 kommentar:

  1. Nästan som Ronja kommit igen, fast i mindre upplaga. :D Tiffany e fantastisk tycker jag oxå. Underbar liten puff!!! *ler* E sååå duktig. Kommer nog gråta av lycka om du få henne godkänd. :D Så håller tummarna än mamma!!!! Kramar// Äldsta dottern

    SvaraRadera