onsdag 30 april 2008

Rallylydnadsinstruktör!

Hemkommen och landad efter ännu en intensiv helg på Öland. Ett mycket härligt kursgäng på denna instruktörskurs!!! Har aldrig skrattat så mycket på en kurs tror jag, och tur var det för kursen var väldigt krävande tankemässigt. När beskedet kom att jag blivit godkänd var jag så trött att jag knappt orkade vara glad, vi var nog alla trötta: Eva kursledare, Helen kursvärdinna, kursdeltagarna och våra hundar!!! Alla gjorde ett kanonjobb!!! Aldrig har jag heller klarat av att få kritik så bra som på denna kurs (våra banor skulle få godkänt, vilket inte var så enkelt alltid). Och det kan jag tacka hela gänget för! Hoppas fler kände detsamma!!!
En liten stilstudie kommer här på mig och Tiffany som fick gå en bana! OBS! Det som syns mellan benen är ingen öppen gylf utan Tiffanys godisväska!!! Tyvärr blir kanske helgen en aning dyrare än tänkt... Utanför Växjö blixtrade fartkamerorna hej vilt när jag passerade dem. Passeringen skedde lite för fort tydligen. Men min bil går ju bäst någonstans mellan 110 - 130 km/tim så varför inte hålla den farten? (På landsväg alltså - inte i stan!) Än har inga små kuvert med inbetalningskort dumpit ner i brevlådan, men det kommer säkert. Om jag kör saktare i fortsättningen??? Ja förbi kamrorna i alla fall! Eller jag kanske ska göra som Äldsta Dottern föreslog en gång: "Mamma, vi drar upp tröjorna över ansiktet när vi kör förbi kamrorna"! Hm tror körkortet åkt om jag skulle köra omkring med tröjan över ansiktet... Eller så hade man åkt dit för förargelseväckande beteende.

För rättvisans skull måste ju även Hilka få vara med på foto i dagens bloggande. Vi är alla så kära i denna lilla försynta tik som kommer och vill bli klappad och gosad med. Tiffany ligger gärna nära - men kel och mys - NIX!!! Tur vi har Hilka som mer än gärna kommer för en liten gosestund. Hon kommer mer än gärna och ligger i knät om vi sitter i soffan framför tv-n och ska äta. Hon är inte stor, men försök äta spagetti med en havanais i knät utan att spilla. Precis som det låter: Svårt!!! Men "någon" äter så gärna det som spills. Jag har i två veckor försökt få damen att lägga sig på kommando. Hon sitter väldigt bra kan jag försäkra! Men att ligga - njet! Tiffany ligger och ligger medan morsan envisas med att sitta. Kanske krävs att vi alla ska lägga oss på golvet? Hundar gör ju som flocken sägs det!
Kursstart i morgon samt en kursavslutning, sedan blir det tre hellediga dagar som jag tänker ägna åt det bästa jag har: familjen och hundarna! Att vara instruktör i egen regi är ganska ensamt, man har ju inga arbetskamrater, men tänk så många härliga människor man lärt känna som instruktör! Från att "bara" varit kursdeltagare/instruktör till att ha blivit vänner som man även kan träffa utanför kurserna. Det är jag otroligt glad och tacksam åt!







3 kommentarer:

  1. Stort grattis till din nya instruktörstitel - bra jobbat!!!

    Låter som om du har haft riktigt givande och roliga kurshelger - det är så det ska vara!

    SvaraRadera
  2. Om du vill ha en kompanjon vet jag en som snart blir färdig och diplomerad (*håller tummarna*) ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha... Minns det med tröjan över huvudet. Hahaha... Hoppas folk som läser det fattar jag skojade. ;) Kram Alle

    SvaraRadera