fredag 4 april 2008

Havsmonster från Laxvik och möte med andra sidan


I går kom Sambon hem med en havsöring från fiskestunden i Laxvik. Gott tänkte jag - middagen fixad! Tiffany visade stort intresse över detta konstiga husse kom hem med. Hilka ansåg att det var FARLIGT!!! Pedagogiska som vi är (eller hur?) lade vi fisken på golvet för att Hilka skulle våga sig fram. Hon skickade på nytt fram dottern för att se om dottern överlevde... Vilket hon gjorde. Och då vågade sig Hilka fram att "nästannosa" på fisken. Har aldrig sett en längre havanais innan. Tror att Hilka liksom jag föredrar firren ugnsstekt på ett fat med god sås och lite annat gott.

I går kväll var jag på något jag aldrig varit på tidigare: Seans. Eftersom Lillasyster är tränande medium har man ju blivit lite intresserad över vad 17 hon sysslar med. Nu fick jag chansen att vara med på en storseans. Vi var ett gäng på ca 40 personer, flest kvinnor, som var där. När mediet började med första kontakten tänkte jag: Japp, det här har de kommit överens om innan! Efter några kontakter tänkte jag: Fy vad läskigt - jag sticker! Men det kändes ju lite skämmigt så jag satt kvar. Yngsta dottern var med, hennes ögon är stora i vanliga fall - nu var det UPPSPÄRRADE! Jag vågade inte titta på mediet till slut när hon närmade sig vår sida - KOM INTE TILL MIG skrek jag på insidan. Varför vara rädd för något man gått frivilligt till och som man inte är helt övertygad om att det fungerar... Har svårt att tro på saker om det inte finns fysiska bevis. Blev tillräckligt nyfiken för att vilja gå en kurs... Trots brist på bevis! Mediet förklarade att det fanns folk från andra sidan (på svenska: döda människor) med oss hela kvällen. Hon berättade för de utvalda att den och den var alltid med. Yngsta dottern fick skrattanfall i bilen hem när hon tänkte på hennes älskade Farmor som kanske är med henne alltid. Yngsta dotter sa att när hon har pojkbesök får Farmor vara på toaletten eller i klädkammaren... Hm, ja så kan man ju också se det!

Hela veckan har mest tillbringats liggande i säng med värme på högsta styrka samt insmord med Aloe Vera Heath Lotion. Har tagit mig igenom två kurser men ställt in allt annat. Förutom seansen, där jag bara var åhörare. Äldsta dottern far fram och tillbaka till Helsingborg sedan någon vecka, i dag åker hon till Göteborg för att fira en kompis. Hon får nog stamkort snart på tåget! Om knappt 2 veckor far hon och bästa kompisen till Stockholm för att se Backstreet Boys. Minns 90-talets slut när man körde ett lass flickor till Scandinavium i Göteborg, Backstreet Boys var i stan. Vilket vrålande utanför så fort någon inne på Scandinavium visade sig. De som stod längre bort visste inte varför de skrek... Men skrek med för säkerhets skull. Att det bara var en städare spelade ingen som helst roll. Och jo jag har faktiskt sett gossarna jag med, men bara en gång. Det var inte musiken man blev döv av utan alla 6000 flickors tjutande. En intressant upplevelse på många sätt. Låtarna kunde jag väldigt bra hänga med i - hade hört dem om och om igen hemma.

3 kommentarer:

  1. Hilka säger: Fisken var faktiskt jättestor med många vassa tänder! Håller med Matte: den är bäst stekt eller kokt med lite sås och potatis till.
    Fiska mera Husse!!! Fisk är ju mer lättsmält än sten (det skrev Matte - inte jag, Hilka!!!)

    SvaraRadera
  2. Tänk va gott med stekt havsöring det är så det vattnas i munnen. Här blir det bara Hokfile från COOP.Hoppas det smakade gott, det ser att vara en fin liten firre. Ha det gott Marie med hela familien.Vi ses snart.Puss till doggarna!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. MEN MAMMA!!! Hahaha du behöver ju inte nämna konserten till alla. *fniss* E mhest nostalgi ju över det hela. Och en liiiten rättelse. ha åkt mellan HBG-Halmstad i en månad nu. ;) hehehe... Men du e bara avis för att Lelle och jag ska se BsB och inte du.. nenenene *retas* *peta på* Kram Alle

    SvaraRadera