torsdag 20 mars 2008

Idag fick vi hem Molly igen. Det är det svåraste tycker jag, när man ska hämta sin älskade vän efter kremeringen. Även om det sista minnet hos veterinären av hunden är när den är borta, så är det inte så svårt som när man får askan i en låda. Det blir så påtagligt. Jag hämtade min morfars aska när han skulle gravsättas, min långa ståtliga morfar - allt som var kvar av honom fanns i en brun pappkartong!!! Det är en fruktansvärt jobbig situation. Idag hämtade Yngsta dottern Molly, det var inte lätt för henne och jag bad inte henne göra det. Eftersom hon aldrig gjort det berättade jag att det är en väldigt känslosam situation. Nu ville hon göra det, och jag är tacksam att Molly kom hem med henne! Precis som efter en rastning...

I förrgår fick jag ett kärleksbevis från Hilka. Först slickade hon mig försiktigt på kinden, en stund senare fick jag två snabba slick på munnen. Vilken härlig känsla!!! Ja nu fryner säkert någon som läser detta och tycker att det är äckligt med slick på munnen. Helt ok för mig - jag älskar att bli pussad av mina hundar. Och blir man det av en så försiktig dam är det STORT för mig.Hilka har sprungit lös idag på morgonrundan. Sprungit och sprungit, det gick inte så fort. Eftersom hon gått lös hemma hos mormor ville jag prova och se hur det gick. Hon gick mest och nosade på marken. Belönade henne varje gång hon kom och tog kontakt. Gjorde favoritövningen KLARA FÄRDIGA HIT med bägge dogsen, Hilka förstod inte riktigt vad det gick ut på men kom springande när hon såg att Tiffany bjöds på godis! Damerna blev uppvaktade av westien F, han upptäckte att Tiffany löper. Men han var även mycket flirtig mot Hilka som tog emot uppvaktningen med djupa morrrrrrrrrrrrrrr! Hon stirrade stint honom i ögonen och låtsades sedan inte om honom "Va jobbig han e - tittar åt andra hållet så finns han inte".

Nu har min toanyckel från England anlänt så semestern är räddad =o) !!! 246:- för en toaguide och nyckel, ja det kan det vara värt för att få nyttja de brittiska dassen. Här får ni se hur denna välgörande och välkomna nyckel ser ut



GLAD PÅSK!
ikväll bär det av till Blåkulla - kvasten är trimmad!

1 kommentar: