tisdag 4 mars 2008

Tiffany har ordet:

Japp här har ni mig igen! Gissa vem matte och husse bestämt ska bo här??? MORSAN! Har de frågat vad jag tycker - nej! Just det! Innan kunde man ju uppföra sig vilt och ohämmat. Slut med det nu. Min mamma heter Hilka, kommer från Finland och är 4 år. Hon kommer inte direkt från Finland, hon har bott strax utanför Halmstad i några år. Matte och mormor Annika har slagit sina kloka huvuden ihop och erbjudit Hilka ett nytt hem - hos oss! Mamma är jättesnäll, LUGN säger matte. Husse fjantar runt med mamma som avgudar honom - de har fallit pladask för varandra! Kul för dem! Nu får jag ha matte för mig själv då... Så här ser det ut när vi sover på mattes kontor:

Mamma ligger ovanpå och jag i buren - och nu säger ni som förstår er på hund: Självklart ska det vara så lilla Tiffany - din mamma har högre rang än dig därför ligger hon högre än dig. Bah!!! Enda orsaken är att mamma sitter och tittar ut genom förnstret lite då och då, därför ligger hon där uppe. Så där fick ni :O)
Nu vill matte också ha ett ord med här:
Känns så skönt med två hundar igen. Eller man borde säga tre, för någonstans är Molly med oss fortfarande. Vi pratar ofta om henne, jag ställer fortfarande min rullstol på ett visst sätt vid sängen varje kväll så hon kan komma och lägga sig nedanför sängen, tittar efter så hon inte ligger i vägen när jag flyttar soffbordet - vanor som sitter i fast hon inte är här. Vi hoppas att Hilka ska trivas med oss och smälta in i vår familj. Hon får utforska sin nya miljö i sin egen takt. (Tiffany här: Hon går ganska lusigt på promenaderna). De små damerna har inga problem med varandra, de går så fint ihop. Tiffany försöker få fart på Hilka ibland, men ännu vill hon inte släppa loss i Tiffanys lek. (Tiffany här: Vadå? Klart man ska busa lite!!! Eller MYCKET - går inte livet ut på det va!).
Strålande vårväder i Halmstad idag. Har tusen och en saker som måste göras denna vecka men idag ska jag njuta och försöka vara ute mycket. Kurs tre kvällar denna vecka, kvällarna är fortfarande mörka och kalla. Men i solen känner man värme nu!

1 kommentar:

  1. Roligt att höra av er igen! Har tänkt mycket på er den senaste tiden. Ser fram mot att träffa Hilka vid tillfälle - och er andra också förstås;-)

    SvaraRadera