måndag 10 mars 2008

Hilka speaking:

Här har ni mig! Idag har jag varit med om något fasansfullt - jag har åkt bil med matte! Inte har jag gillat att åka bil innan heller. Idag skulle jag följa med eftersom Tiffany skulle fixa tänderna i hundaffären. Och jag kunde inte vara ensam hemma sa matte. Nähä, men det hade varit lugnare att stanna hemma. När husse satte in mig i bilen och gick för att hämta Tiffany hoppade jag ut och försökte smyga förbi husse - matte såg mig! Så jag fick en lufttur till in i bilen. La mig på filten och försökte se sur ut, blängde lite under luggen åt matte och husse. Men de bara skrattade. Kan man anmäla sådant till Djurskyddet??? Tiffany pep och knorrade men jag låg med butter min på filten och försökte se cool ut. Insåg att det var bara att gilla läget.

Framme vid affären rusade Tiffany in som om hon ägde stället. Fast hon fick lite på moppo av Ägarinnans hane. Bra gjort av honom. Mig tittade han bara på. Sen skulle det pjoskas lite med Tiffany. Två människor tog hand om henne i ett annat rum medan jag och husse satt utanför och väntade. Jag kollade in i köket och där stod en jättehund som kikade nyfiket. Bestämde mig för att det var nog en ponny... och inget att hälsa närmare på. Från rummet med Tiffany kom det en massa utrop: Åh vad du är duktig! Nu går det jättebra! De var väl glada att de fick behålla fingrarna. Matte hittade snygga overaller till oss sa hon, men som vanligt passar de inte oss havanaiser. Är benen lagom är kroppen för kort och tvärtom. Så vi slapp overallerna.

Efter detta skulle vi hem i bilen igen. Jag satte mig framför baksätet och husse trodde jag skulle hoppa in frivilligt. No way! Ska jag in får de allt lyfta mig - man är inte dum. När vi kom hem skvallrade matte för mormor att vi åkt bil. Jag hade skött mig bra sa matte. Ja jämfört med pipsillen så gjorde jag ju det. Nu fattar jag varför husse påstår att matte kör som en biltjuv. Hennes kurvtagning i rondellerna kan få en trafikpolis att dra körkortet direkt!

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!! Ser detta famför mig... Men håller med Hilka, du kör som en biltjuv ibland... men JAG gillar iaf att åka bil. E iof ingen hund heller. Hahahaha!!! Vi kommer fram fort iaf ;) Alltid bra... :D KRAM Alle

    SvaraRadera
  2. Jo tack.. en del åkturer har jag väl fått.. Speciellt som ganska liten med en syster som nyss fått körkort och skulle ha med mig runt halva Skåne för att titta på snoppar(?, internt skämt) och äta kyckling....
    Och har vi människor överlevt lär väl stackars hundar oxå göra det????? *hoppas*
    Kram
    Lillsiss

    SvaraRadera