måndag 19 maj 2008

Sommarfrissa, minnet av Molly och Kalle Katt

Idag har Tiffany fått sommarfrisyr! Det tog sina modiga timmar att ta sig igenom pälsen - men resultatet blev väldigt bra! Tack Hundaffären för tålamodet ni visade. Tiffen ser helt annorlunda ut efter klippningen och det tyckte mamma Hilka också. Hon undersökte Tiffany mycket noga vid hemkomsten, men ryckte sen på axlarna och sa: Okej säger ni att det är Tiffany så får jag väl tro er... Mamma Hilka ska få sin päls nerklippt om en vecka men då får Husse följa med.

Vår Molly skulle fyllt nio år idag. Sorgen sitter som en klump i halsen, gråten strax bakom ögonlocken. Tänk så mycket tråkigare livet är utan en terv med alla sina upptåg =O) och överraskningar. Hon var så otroligt vacker, och så otroligt snäll. Jag är så innerligt glad att vi fick ha henne så länge som nästan nio år.




Vi var i Skåneland några dagar förra veckan och besökt Kompisen. Lite nervösa var vi allt då hundarna skulle med och möta Kompisens nya katt Kalle. I fantasin såg jag katten på en gardinstång med Tiffany ljudligt skällande på golvet under med ackompanjemang av Hilka. Var beredd på att besöket skulle bli av den kortare varianten. Men tänk vad jag bedrog mig! Kalle Katt visade sig vara en supercool herre - hundar jösses så löjliga! Hilka morrade så fort han visade sig, men gjorde inte mer än så. Tiffany tyckte att han såg ut att vilja leka, ibland var han så vänlig och sprang några steg framför henne: JIPPI DET RÖR SIG! Smart katt som han är hoppade han bara upp på något och satt där sedan och kikade på Tiffany. Hela natten avlöpte utan bekymmer, inga djur var inlåsta i något rum utan de kunde gå som de ville. Inte ens när Kalle ville gå ut på morgonen orkade hundarna gå upp. Sambon fick släppa ut och in Kalle allt eftersom. Hundarna upptäckte något läckert: Kalles torrfoder! Mums!!! För att rädda maten fick vi ställa upp den på diskbänken vilket Kalle tyckte var helt okej.

1 kommentar:

  1. HEJ MARIE!
    TACK FÖR KORTET, PÅ KALLE!
    JAG HAR SPARAT BILDEN.
    PÅ MIN JOBBDATA.
    TREVLIG HELG!
    ÖNSKAR PETER
    (BILOMSORGEN KRISTIANSTAD
    DEN 23 MAJ-2008. KL 14:47.)

    SvaraRadera