torsdag 22 maj 2008

Lydnadsträning

Haft en träningsstund med Tränaren och Tiffany. Himmel vilken Tränare!!! Man får en riktig energikick. Hon SER verkligen allt man gör bra och det som man missar, fast jag är instruktör är jag likadan som alla andra när man ska hålla reda på hund - kommando - klicker - godis. Det vill säga: Jag rör till allt ibland =O). Själv tycker jag inte vi kommit så långt i träningen, men det tyckte Tränaren - åtminstone i vissa delar. Bokade in fortsatt träning i sommar. Hade varit väldigt roligt att få lilla Tiffen upp i Elitklass! Det ska jag ha som långsiktig mål.

Sambon åkte tidigt till Helsingborg för att fiska. Fick sms någon timme senare att det blev inget havsfiske för båten gick inte ut idag. Det blev till att köra hem igen och byta utrustning till annat fiske i Halmstad. Ja så kan det gå!

Hilka morskade upp sig i morse på morgonrundan minsann. Vi mötte vovven Felix som Tiffany gick fram och hälsade på, sedan lade hon sig ner med magen upp så Felix fick nosa. Det skulle han inte ha gjort! Mamma Hilka flög fram som en oljad blixt och skällde till, stackars Felix tog ett enmetersskutt från Tiffany! Rör inte min dotter var budskapet, och det gick fram klockrent om man säger så...

1 kommentar:

  1. Åhh underbara lilla Hilka... :)

    Kram Alle

    SvaraRadera