måndag 26 maj 2008

Hilka speaking:

Idag var det min tur att få "sommarfrissa" som Matte kallar det! Eller som hon säger till sin egen frissa när det ska vara sommarfrissa på Matte: Klippt så kort du kan men inte så jag blir en skinnskalle! Nu tycker jag faktiskt att jag själv är på gränsen - och det fast Husse åkte med mig. Matte skulle "förklippa" i går så det skulle ta kortare tid hos Hundaffären idag (= sparas pengar!). Kan tala om att Husse vägrade gå ut med mig om Matte fortsatt klippa... Som Yngsta dottern sa till sin Mamma och min Matte: Det finns en orsak att du är hundpsykolog och inte trimmar hundar istället! Det tyckte jag att Dottern har alldeles rätt i!!! Matte ser lite sur ut - men jag tror hon inser att Dottern har rätt. Matte erkände att när hon klippte Barnen när de var små så blev det ganska orginella små kalufser.

Nu är vi i alla fall snygga i pälsen både jag och Tiffany! Inga tovor, nybadade, nyklippta klor - ja så rena att vi knappt kände igen varandra igår. Husse fick bada mig men matte kammade och fönade efteråt - hon sa att jag var en mycket snäll hund. Tror det - jag blev som förstenad av skräck när saxen återigen åkte fram! Men det var bara en tova som Husse missat och som åkte av.

Idag kom jag på hur jag kan ligga i buren fast Tiffany är där! Jag bara ser ut som om jag är superliten, som en chihuahua, ålar mig längs ena sidan in - och vips sprider jag ut hela kroppen. Varpå Tiffany inte får plats och måste gå ut och lägga sig någon annanstans. På bilden ser du hur nöjd jag är över min plats i buren.
P.S. HUR FORT VÄXER EN PÄLS UT IGEN - NÅGON SOM VET???

3 kommentarer:

  1. Föga imponerad liten guling ;)

    SvaraRadera
  2. Det är inte storleken det hänger på! =O)Färgen kallas SOBEL och är väldigt tjusig.

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhhhhhhhh supersöt e Hilka... och Tiffy med. Dessa två små vandrande limpor ha vunnit mitt hjärta. :D Underbara personligheter. :) Det märks ju att jag tycker, de fick ngt så ovanligt som varsin leksak av mig. Hahaha... som ni alla vet, händer ej det ofta. Gillar hundar med starka personlheter. Och det ha vi alltid lyckats få. *ler* Ronja och Molly... sen Tiffy och nu Hilka. :) Kram// Äldsta dottern

    SvaraRadera