söndag 24 april 2011

Sommar sommar sommar...

Ja enligt kvällens väderrapport har vi nu sommar i Halland samt Skåne och Västra Götaland. Det är ca 1 månad för tidigt, eller förtidigt tycker jag aldrig att det kan bli!

Var ute med Tiffany en härlig promenad i morse. Tog med lite kalkonrester så vi kunde träna lite samtidigt. Ges många tillfällen till träning på promenaden med olika miljöer och störningar. Tiffen är väldigt rolig att gå ut med. Hon är så pigg och glad, glömmer jag ge henne någon godbit vet hon hur hon ska få det. Snacka om att ha tränat sin matte =O). Hon hoppar upp på bänkar och stenar - matte SER du??? Nu tycker jag ju att hon ska jobba för maten (är det någon gammal lutheransk tes...) så vi passar på att köra lite fjärrdirigering innan godiset kommer.

Tyvärr hade jag för lite luft i moppens däck så rundan blev inte så lång som jag planerat. Tiffen var nog ganska tacksam för det (är hon boven som luftat moppen?). Sambon har lovat pumpa fordonet igen, så i morgon far vi ut på promenad och träning. Och så får vi ju så mycket MOTION med. Har jag inte berättat om lilla damen? Det har jag säkert, men här kommer den igen!:

Jag var ute med mina hundar körandes min moppe. Möter en liten dam som stannar och pratar. Hon tycker det var fina hundar (jag älskar henne genast), härligt att komma ut och så fick jag ju så mycket MOTION sa hon... Öhhh motion??? Jag håller masken, pressar ner skrattet i halsen och säger att jag måste vidare. Kan berätta att jag skrattade mig runt resten av rundan. Visst, jag rör ju på höger hand när jag gasar och vänster arm där jag har kopplet. Men att kalla det mycket motion, nej det kan man väl inte? Tänkte damen inte på att jag satt i värstingmoppen (4-hjulig)? Nej det tror jag inte, och det gjorde mig glad i dubbel bemärkelse =O).

Resten av dagen har vi spenderat i trädgården, tills vi inte stod ut i värmen. Ja och så har jag ju spelat nya spelet Howrse - jag hoppas att jag ALDRIG blir för gammal för att spela spel! Mina barn blir galna när de ringer och jag sitter vid datorn med mina spel. Det är bara två spel, Bubble town som jag spelat länge och nu Howrse som jag hittade när Bubble town låg nere. Jaja man får roa sig med något, jag kan ju inte träna Tiffany i flera timmar om dagen - eller;O)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar