lördag 16 april 2011

Nu fick jag nog!

Många är de gånger jag tänkt på att byta klubb. Jag har varit upprörd och arg, ledsen och besviken av olika orsaker men ändå varit min klubb trogen. Så är det säkert för många - ibland får man bara nog... Och ändå stannar man kvar. De positiva stunderna är fler än de negativa. Jag har alltid försvarat min klubb, har någon klagat på t ex instruktörer har jag genast berättat att det finns andra jätteduktiga sådana o s v. Jag har varit stolt över att tillhöra just min klubb! Nästa år har jag varit medlem i 20 år, fler år än i någon annan förening/organisation.

Nu har min stolthet förvandlats till noll. Jag kommer att så snart det går att lämna min klubb. Måste bara kontrollera hur det fungerar med mitt tävlande. Har för mig att man inte kan få tävla för två olika klubbar under ett och samma medlemsår. Vill det sig illa måste jag stanna kvar tills mitt medlemskap går ut 2012 i januari för att sedan flytta till nya klubben 1 februari 2012. Kan inte tänka mig att inte kunna tävla, det är för roligt!

Vad det gäller? En enkel förfrågan inlämnad för mer än en månad sedan om att få hyra sängplatser i klubbhuset. Enligt min tolkning av hemsidan kan man få övernatta för 50:-/dygn och person. Den tolkningen är jag ensam om tydligen. Men OK jag böjer mig för att andra tolkar det på annat sätt, och regler är regler. Men att det ska ta en månad innan besked kommer (efter mycket tjat), och dessutom framföras per telefon på ett synnerligen otrevligt sätt med en mindre spydig föreläsning om att klubben inte bedriver hotellverksamhet m m. Där går gränsen för mig! Är det så här man är rädd om sina medlemmar? Nej det tycker jag inte. 

Jag hoppas verkligen att det negativa svaret inte har någon koppling till att jag tyvärr inte kunde praktisera på klubben. I dagsläget har jag ingen ny praktikplats att gå till alls. Bara så ni vet...

2 kommentarer:

  1. Men vilket elände då :(. Hoppas det löser sig både med tävlande, sängplatserna du behöver få tag på och din praktikplats!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja du Marie...detta med sena svar känner jag igen, på din klubb. Nu rörde det sig inte om en månad. Jag kontaktade ordförande via mail, för att kolla om SBK Hallands dístriktets rallylydnadssektor kunde låna/vara på klubben för att ha ett möte med distriktets rallylydnads instruktörer. Det skulle vara en heldag och vi fixade maten själva, för att inte belasta klubbens folk. Det gick en, två, tre, fyra dagar inget svar. Stötte på ordförade på klubben, passade på att fråga om han fått mitt mail. Jo det hade han, men unde inte ge besked, dels var det många som ville hyra klubben och just detta med hyra. Det var om och hur mycket vi skulle betala i hyra i så fall, så han skulle återkomma. Sa då till honom att innan har distriktet inte betalt något när de varit på klubben. Han skulle ialla fall kolla upp det och återkomma. mmm det tog några dagar till.Det var ok mot hyra och fick då 2 förslag. Men jag tackade nej, just pga hyran. Vi ska vara på en annan klubb i distriktet... Nä det får inte ta så lång tid innan de svara, man kan få ett svar tillbaka att de fått mailet och ska återkomma, man ska inte behöva ta kontakt med dem för att kolla att mailet har kommit fram...
    Du får ha det så bra Marie... ska bli spännande att se vilken klubb du byter till...

    SvaraRadera