måndag 24 januari 2011

Lite av varje

Efter en vecka med förkylning och feber är jag tillbaka. Fy vad TRÖTT jag har varit! Har knappt lyckats vara vaken en hel dag! Och inte var jag ute en enda dag på 8 dagar. Visst jag har fortfarande lika ont i halsen men har ingen feber. Införskaffat Mivitotal som ska ge mig alla mineraler och vitaminer som finns i kroppen. Känner mig väldigt SEEEEG men det blir väl bättring så småningom!

Vi har gjort världens FYND i helgen! Yngsta dottern skulle till Emmaus för att köpa en scarves som hon lagt undan till mig. Hon ringer hem och säger att de har en fin kattställning för bara 400:-. Hon tog kort på den och när Sambon såg den sa han genast att den hämtar vi nu. Gissa om jag blev förvånad när Sambon kom med den! Det var en stor stabil ställning med många lek-, sov- och klösmöjligheter. Den måste ha kostat över 2000:- som ny! Den var magnifik! Och Tigris älskar att ligga i den allra högst upp. Vi ska möblera om lite så den står lite friare så katterna kan leka med och i den. Vilken tur att jag ville ha den undanlagda scarvsen! Annars hade yngstingen inte sett denna ställningen. Sambon hade hittat en kattställning för 1999:- på rea, nu fick vi en till en fjärdedels kostnad som nästan är som ny.

I går söndag masade jag mig iväg för lydnadsträning med Tiffen. Sussi var redan där och hade tränat med sina små. Det var tre veckor sedan vi var med men Tiffen kommer faktiskt ihåg ganska bra så jag behöver aldrig backa i träningen. Hon vill fortfarande inte ligga i momentet läggande under gång. Hon lägger sig med framdelen men rumpan står rakt upp. Det ser väldigt roligt och gulligt ut, men det ger ju tyvärr inga betyg på tävling. Det mesta gick bra, i fjärren var hon också ovillig att lägga sig ner. Dessutom flyttar hon fram fast jag försöker stå precis framför henne. Vi var nöjda med träningen bägge två tror jag, tyvärr fick jag inte med mig någon leksak för lite kamp.

Som det ser ut nu blir det inget tävlande förrän möjligen i slutet av februari eller mitten på mars. I mars är det på en utställning inomhus, det bör väl passa min lilla tjej - då blir hon inte kall om magen i alla fall!

1 kommentar:

  1. Jag har oxå känt mig mycket trött de sista tiden. Mycket beror på att jag längtar efter vår och sommar. Kram / Ulrika
    http://familjengranstrom.blogspot.com/

    SvaraRadera