måndag 17 januari 2011

GRÄS!!!

Jag ser GRÄS GRÄS GRÄS!!! Och återigen höjs hoppet för en VÅR!!!

Nu kan vi äntligen träna ute igen JIPPIE! Skulle tränat i går men har legat nerbäddad i säng och soffa hela helgen pga förkylning. Som tur är har det varit skidåkning både på längden och tvären på tv så man har kunnat slötitta mellan tupplurarna. Eller ja slö och slö... När Ferry slutar åka skidor 15 m före mållinjen och det kommer massor av folk efter, då höjs min puls till max. Men snälla MAN KÖR PÅ MAX ÄDAN IN I MÅL!!!

Har laddat hem en testversion av Photoshop Elements 9, ska kolla den i en månad. Får se om jag lyckas lära mig något =O(. Har lånat hem övningsboken från jobbet, det funkar ju att öva på mina egna bilder. Det finns så många olika sätt att redigera sina bilder och det är inte lätt att komma ihåg allt! Vi kommer köpa Elements 9, den kostar runt en tusenlapp bara. Och det räcker för oss som inte är några proffs alls.

I helgen provades en ny semla, denna gång från Paulsons konditori. Det var en kardemummabulle med mycket grädde men ytterst lite mandelmassa. Bullen var jättegod men det blev ingen semla utan kardemummabulle med gräddfyllning. Den får en andraplats efter Maxis.

Nu har våra hundtröjor kommit, i rätt storlek denna gång. Jag vet inte hur jag hade mätt men tröjorna var stora som till en golden ungefär! Och det var mitt fel, inte firmans. Vi fick byta och vovvarna är jättefina i sina nya tröjor! Ska övertala dem att posera för fotografen så ni får se dem! Med tanke på Ps borde jag kunna få med dem på samma bild...

1 kommentar:

  1. Är ni fjolliga - KÖPA Photoshop?! Jag har själv Photoshop elements 9 o har laddat ner det gratis - bara att googla.
    Billigare så...

    SvaraRadera