torsdag 6 januari 2011

Nytt år

Man kan tro att jag har haft fullt upp sedan dagen för julafton eftersom jag inte åstadkommit en rad i bloggen... Jag har INTE haft fullt upp, nix utan det är ren och skär lathet som fått mig att låta bli att skriva.

Julen firades precis som vanligt, viktigt för barnen HAHA HAHA HAHA! Oberoende hur gamla barnen är. Kalkonen smakade bra och detsamma gjorde såsen. Klappar fick jag och klappar gav jag till både djur och människor. Vi fick en vit jul till glädje för alla barn. Om igen kom tanken på att dra iväg kommande jular, vet inte vart bara. Jul på slott/herresäte i England kostar många slantar, så det får vara tills vi blir miljonärer! För barnen vill säkert med de också.

Nyårsafton var så lugn att nästa stadium hade varit koma... Vi var kattvakter till Äldstingens missar. De hölls sig för goda för att beblanda sig med oss och våra djur! Den ena satt under sängen och morrade, medan den andre morrade från köksbokshyllan. Vi halade fram dem med våld lagom till 12-slaget eftersom vi inte visste hur rädda de skulle bli. De blev inte rädda utan var mest förbannade över att vi höll dem. Så tacksamma var de! Det smällde faktiskt mycket mindre i år, både före, under och efter nyår. Nu har jag inga rädda djur, men jag vet hur det kan vara om man har det.

I dag är det trettondagen och jag är insnöad. Skulle varit på MQ:s rea för medlemmar men jag kommer inte fram till garaget. Och även om jag kom fram dit är det säkert inte skottat i stan. Bara eländes elände! Nu är jag hjärtligt trött på snön! Och så säger folk att den ska ligga kvar in i april. Jag hoppas verkligen att de har fel! Orsaken till att jag vill ha bort snön är att jag vill kunna träna lydnad med Tiffen. Hon vill ju inte gärna varken ligga eller sitta i snön, vilket jag förstår.

Fick i alla fall tränat i ridhus i Laholm i söndags tillsammans med Sussi och hennes hundar. Började bra med att jag körde fast i snön två gånger... Har bokat ridhuset 3 söndagar framåt, funderar ju på att tävla den 29 jan. Men ligger snön kvar är det ingen idé jag ens tänker ordet tävling. Det räcker inte att träna en gång i veckan. Funderade på om jag kan använda carportarna på vår parkering, där är ingen snö och torrt.

Sambon och jag diskuterade vad vi ska göra idag. Antingen gå och lägga oss och se skidor på tv i sängen och mysa eller baka scones. Gissa vilket det blev??? Japp SCONES! Hör hur han pysslar i köket nu. Idag blir det scones och skidor i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar