måndag 10 januari 2011

Det porlar

i stuprännorna idag! Fast på marken är det blixthalka!!! Körde väldigt försiktigt till jobbet idag. Där var om än ännu halare, jag är glad att min assistent lyckades stå på benen. Det gäller ha en stark assistent som orkar hålla rullstolen på plats när jag hoppar ur bilen. Och det kan inte va så lätt när det är så himla halt. Klagade faktiskt lite för de på jobbet, men de kan ju bara salta så mycket det går. Vår parkering liknar en puckelpist av is, så nu vet jag hur det är att åka sådant med =O)!

Fula och elaka basselusker har invaderat min hals, känns inte som jag sväljer taggtråd snarare en hel melon. Sambon har varit/är förkyld så det är ju inte det minsta konstigt om jag blir det också.

Såg att de börjat sälja tulpaner, det får jag införskaffa - en bukett gör denna årstiden uthärdlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar