torsdag 3 december 2009

Två hundägare, tre hundar, två flexikoppel (minst) och en häck

Japp detta såg jag till min fasa i går. Hur tänker hundägare egentligen...????????

En dam med två minihundar i flexikoppel står på en sidan av en låg bladlös häck. Hundarna befinner sig I häcken medans damen försöker få ordning på flexina. På andra sidan står en annan hundägare med en något större hund som var på väg in i häcken. Hur har man tänkt att detta ska sluta? Eller tänker man inte alls??? Flexikoppel är smala och vassa, fastnar en hund i det lär det göra ont. Gör det ont är risken stor att man får panik (inne i häcken) och biter kanske både hundar och människor. Tänkte de att hundarna ska leka i häcken? Eller hälsa på varandra i den??? Risken finns faktiskt att en hund kan strypa sig själv om den fastnar och drar åt flexit medan den kämpar för att ta sig loss.

Min Tiffy fastnade en gång med svansen i ett flexikoppel (inte vårt!). Det slutade med att den andra hunden fick kopplas loss från sitt flexikoppel och matte fick springa in till närmsta granne efter en sax. Vi fick klippa loss Tiffen! OBS! Våra hundar hade inte ens lekt (absolut inte när någon har ett flexi), Tiffen gick runt den andra hunden för att få en godis av dennes matte. Det tog inte ens tio sekunder så satt hon fast. Jag har inte flexikoppel på mina hundar...

2 kommentarer:

  1. Dessa eviga flexin... Framför allt diggar jag när man ser valpägare med vovve i flexi - stabilt som bara den...

    SvaraRadera
  2. Starta ett upprop mot flexikoppel. Jag är med :)

    SvaraRadera