torsdag 31 december 2009

2009

var ett år fyllt med både stor glädje och stor sorg. Det är ett år jag hoppas slippa uppleva igen!

När jag tänker tillbaka på vad som hänt är det det positiva som hände som jag kommer att komma ihåg. För trots allt hände det en del trevliga upplevelser! Den allra roligaste var när barnen kunde åka med oss till England under några dagar. De kom med flyget några dagar efter vi anlänt. Sedan hade vi två hektiska dagar i London med dem. Det kommer jag aldrig att glömma, för vi hade så roligt! Och jag längtar tills jag kan göra om det med dem!

En annan helt underbar händelse var när jag för bara några veckor hade "egen" häst. Nu blev det tyvärr inte så länge som jag önskat men jag har i alla fall fått känna känslan. Naturligtvis var tiden på Travskolan mycket mycket rolig och jag lärde mig massor. Jag kommer att anmäla mig igen till våren =O) och hoppas få plats!

Under året har jag även fått hjälp, till sist, med min depression. Ja det är en positiv händelse för mig eftersom livet numera är lättare att leva och orka med. Och jag kom till insikt att jag inte skulle ha kvar mitt arbete som hundinstruktör/hundpsykolog. Hur kan det vara positivt med det kanske du undrar? Att lära sig se vad man klarar av eller inte är positivt tycker jag. Min kropp orkar inte med den typen av arbete - bara att inse och göra något åt!

Jag har kommit till skott och börjat tävla med Tiffany - tack vare magister Jenny och kompisen Sussi! Än har det inte blivit några 1:a pris, men skam den som ger sig! Det gäller att vara mer envis än Tiffen har jag förstått... Hon är inte direkt någon border collie utan ska bestämma SJÄLV om hon ska utföra ett moment eller ej. Vilket gör alla tävlingar oerhört spännande =O)

Mina glada minnen för 2009 ska jag bära med mig som små pärlor i livets halsband!

1 kommentar:

  1. Hej Mamsen! Kan bara hålla med om England. Va det bästa som hänt. Så roligt hade jag inte haft på länge och aldrig mått så bra. Tack vare dig och robban. Kommer för alltid vara evigt tacksam jag och Hille fick va med. E jag nere kan jag kolla på alla foton och minnas hur underbart det va. Kommer aldrig kunna tacka nog. Och detta nya året önskar jag ska bli ditt år med massa positiva saker. Det förtjänar du. Kram till världens bästa mamma! / Alle

    SvaraRadera