fredag 4 december 2009

Liggplats

Varför ska alltid katterna ligga på just den tidning man håller på att läsa? Hallandsposten är visst jätteskön när den ligger utvikt på köksbordet under frukosten. Jag gör mitt bästa att mota bort dem, men ibland är det svårt - särskilt när de spinner högt och ljudligt. Då har jag inte hjärta att schasa bort dem. I regel hjälper det inte att vi lägger ut andra tidningar. Nej det ska vara just Hallandsposten. I morse hade vi tre Hallandsposttidningar på bordet, och var la sig Tigris? Japp, på den del jag läste.

I dag tröttnade dock Tigris på min beklagan över att jag inte kunde läsa tidningen och gick med sur min och lade sig på en av de lediga Hallandspostarna... Det blir förmodligen samma kamp vid frukosten i morgon igen =O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar