tisdag 1 december 2009

En underbar dag

Det har varit en härlig dag idag. Lite mycket skördanade och ostproduktion på FarmVille och Countrylife... Men jag har hunnit och orkat med tävlingslydnadsträning i Oskarström i förmiddags, det var + 1 grad varmt. Ja varmt och varmt, det var jäkligt kallt!!! Tiffen fick endast ligga i ½ minut på platsliggningen. Allt annat gick mycket bra förutom Ställandet. Hon är inte 100 på det än när jag inte belönar efter varje moment. Hon blir mycket frustrerad när inte godiset kommer. Så det ska vi träna mycket i vinter.

Det blev varm O´boy när vi kom hem, det värmde gott. Betalat båtresan inför nästa års Englandsresa, det var faktiskt billigare i år. Efter klädbyte, man kan ju inte åka till stan i hundtränarkläder precis, och lite färg på ögonlocken åkte jag in till Regnbågen. Min och Hannas plats var ledig, och för en gång skull var jag i tid!!! T o m Hanna blev snopen =O). Det blev en eftermiddags då vi gottade oss i tårtbitar och pratade en massa. Åldern tar ut sin rätt och jag blev så sömning när vi satt där. Mätt och belåten = sovstund!

Jag konstaterade att mina muskler som satt över överkroppen när jag var yngre och var aktiv friidrottare nu har halkat ner och sitter runt midjan i stället. Hur är det nu med jordens tyngdlag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar