torsdag 5 november 2009

FACEBOOK

Jag funderar lite granna över en del fenomen på Facebook. Det är ett gift om man börjar vara inne varje dag och kolla vad alla sysslar med. Samtidigt kommer en del tankar...

Varför måste det stå så alla ser att jag är vän med Nisse? Räcker det inte att jag och Nisse vet att vi är vänner? Om det står att N N nu är vän med N N - betyder det att de varit ovänner innan??? Eller... Är det ett sätt att visa att man har många vänner, att inte ha många vänner är förfärligt - då måste det ju vara något fel på mig. Räcker det inte att det står på min egen sida vilka mina vänner är?

Inte nog med detta, man ska även bekräfta att man är släkt med sina döttrar!!! Alltså HALLÅ, jag har vetet om i 27 och 25 år att mina barn och jag är släkt. Jag fick en släktförfrågan från Yngsta dottern som jag raderade bort. Inte behöver vi bekräfta på FB att vi är mor och dotter tyckte jag. Dottern blev mäkta upprörd och undrade varför jag inte bekräftat vårt släktförhållande. Du store tid - det var visst jätteviktigt att meddela resten av mänskligheten att vi är mor och dotter! Eller som Yngsta dottern råkade göra, hon lyckades med konststycket att få mig som barn i släktträdet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar