torsdag 26 november 2009

ENGLANDSRESA

Nu är allt bokat och klart inför vår resa till England nästa sommar!!! Jag får återse mitt älskade Yorkshire och York efter fyra år. Vad är det för speciellt med Yorkshire??? Först och främst naturen, dessa dalar med sina små byar och murar och hedarna där man kan se fåren och boskap gå och beta vid vägkanten. Nej där finns inga staket där inte! Jag känner en sådan frid inombords när vi är där. Genom alla tv-serier har jag sett landskapet i många år och alltid längtat dit. Att stå där live är som att kliva rakt in i en tv-serie! Förutom att man HÖR fåren bräka...

York är en gammal stad som grundades av vikingarna, de kallade staden Jorvik (se vad jag kan!). Och ändan sedan jag var där första gången 2004 har jag trivts så bra där. Vi har bott på tre olika hotel beroende på vilka DFDS (färjebolaget) hade avtal med. I år bokade vi boende på det sista vi bodde på som hade ett kanonrum för att inte tala om badrummet. Sambon har fört konversation med hoteldirektören själv över mail, och hon talade om att hon minsann fyller år samma dag vi kommer =O) - får kanske ta med en lite present från Sverige till henne... Hotellet ligger precis utanflr stadsmuren så vi har mycket nära till ALLT, pubar, affärer, historiska byggnader m m.

Efter Yorkshire åker vi till B&B på Stubbs Farm där vi nu bott i två år. Vi tänker väl återse New Forest och London igen. Det finns så himla mycket vi vill se så det är svårt att hinna med. Och vi kommer på nya saker hela tiden. Det ska bli oerhört roligt att träffa Jean och Robert på Stubbs Farm igen. Det mottagandet vi får där är guld värt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar