fredag 26 september 2008

Mamma Mia

Efter en hemsk smärtfylld vecka kom vi iväg på bio i eftermiddags. Hastigt beslut i morse, Robban åkte dit och fixade biljett när kassan öppnade i eftermiddags. En timma senare var vi där. Tog lite "knark" i förebyggande syfte - men har man riktigt roligt känns inte värken fullt så mycket. Jag fick lägga band på mig för att inte sjunga med i låtarna - jo lite tyst var jag bara tvungen att göra det. Hälften av biobesökarna var pansisar som säkert inte hörde mig ändå =O). Filmen var väldigt bra, men det var mycket konstigt att höra Meryl Streep SJUNGA... Även om hon gjorde det riktigt bra! Och Pierce Brosnan & Co kommar aldrig mer bli trovärdiga som hjältar för mig efter att ha sett dem på platåskor och ABBA-kläder. Men kul var det!

Första gula/röda höstlövet kom singlande ut på vägen när vi körde hem. Nu följer en skön tid med trädens alla vackra färger som jag hoppas hinna fotografera innan de trillat av. Nästa vecka har jag tre kursavslutningar, sedan kommer jag bara att ha kurs dagtid resten av hösten. Skönt, då kan man sitta inne med varm O´boj på kvällen, läsa en massa böcker och bara ha det gott när regnet vräker ner. Vem går ut med hundarna då? SAMBON =O)

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag nästan orolig - du får inte sitta inne och mysa ALLA kvällar i veckan. På måndagarna blir det hårt arbete, men åtminstone under tak och kaffekorg kommer att finnas på plats!:-)

    SvaraRadera
  2. Ja men vi är ju inne, och myser gör jag när jag tränar =O)även om det blir "hårt arbete" ;O) så det finns ingen anledning till oro!!!
    Ska bli så roligt att gå kurs för dig igen!!!

    SvaraRadera