fredag 19 september 2008

KLANG OCH JUBEL!!!!

Vår underbara Hilka har gjort det!!! Vilken underbar hund hon är!!! Men vad har hon då gjort??? Tro det eller ej men hon gav mig mina myssockar!!!

Förutsättningarna är som följer: Hilka, 4 årig havanais som aldrig burit annat än godis och leksaker. Varje gång Tiffany jobbat för mig (dragit av tröja eller hämtat något jag tappat) har Hilka kommit och kollat vad som står på. Hon har nästan alltid fått en godbit som tack för visat intresse. Men har inte kopplat ihop lyft något och ge matte = godis. Ibland har jag krävt att hon ska nosa på det Tiffany hämtat och sedan har hon fått en godbit.

Tiffany upptäckte mina sockar på golvet och gav dem till mig som vanligt, för detta fick hon en minigodbit vilket Hilka uppmärksammade. Jag höll fram sockarna mot Hilka och busade lite med dem. Hon tog dem, jag släppte och hon höll kvar dem i munnen samt vände ansiktet mot mig så jag kunde ta dem! Älskade lilla höna - att jag inte pussade ihjäl henne =O)! Hon fick en godbit men blev helt till sig av alla pussar och glädjetjut från matte. Hela kroppen viftade i takt med svansen.

Ingen ska någonsin säga till mig att små hundar inte kan något!!!


1 kommentar:

  1. Åhhhhhhhhhh älskade Hilka... Vår lilla knubbis. Hon e underbar ju. Värdesätter de pussar jag fått av henne. *ler* Kram Alle

    SvaraRadera