söndag 14 september 2008

Cesar Millan

Nu har det hänt igen! Ägnat lektionstid för diskussion av Ceasar Millan "den fantastiske" och hans metoder! Det är svårt att hålla sig lugn och komma med sakliga motargument. Man stirrar sig blind på hur "lydiga" hundarna är efter några timmar med Cesar. Jag skulle också vara underdånig honom om hans satt elhalsband på mig - men trygg? Aldrig. Förtroende för honom - inte alls. Däremot rädd, osäker och nervös! Tur man inte är hund...

Är så glad =O)! Har vunnit ett bud på Tradera, köp och säljsidan på internet. Jag älskar Gudrun Sjödenkläder men de är väldigt dyra i förhållande till min lilla förtidspension. Äldsta dottern visade mig hur man hanterar Tradera - och vips hittade jag en mängd "Gudrunkläder" till överkomliga priser. Sambon stönar när han plockar upp klädpaket ur brevlådan, han påstår att vår brevis (brevbäraren) kommer att bli sur... Det tror jag inte alls, vår brevis är en vänlig själ. Idag satt jag med hjärtklappning och såg minutrarna närma sig tiden för budgivningens slut. Och YES jag fick min cardigan =O). Nu återstår att se om den passar - passar den inte får i alla fall Sambon inte reda på det!!!

2 kommentarer:

  1. Hi hi stackars Robban kan inte ha det lätt! Men Gudrun gillar vi! Ett tips då från min sida; kolla in hennes "fyndlåda" på hemsidan -där har jag köpt nästan alla mina Gudrun-plagg :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Halloj min vän!
    Så jätteroligt att du återigen börjar blogga,både jag och mannen har saknat dina härliga små rapporter! Blir så trött på denna "Cecar Millan religion" som vuxit sig stark! Det är inte lätt att hålla sig lugn när man möter folk som så fullt och fast går på hans sätt att fostra, träna hund. Jag har aldrig sett Gudrun Sjödenkläder!! Måste kolla in vad det är för någonting! Må så gott, hälsa mannen och era 4-benta vänner. Kramisar i mängder från Ön.

    SvaraRadera