lördag 29 december 2007

Mellandagsfunderingar

Så har då julen runnit förbi - hur fort gick inte det? Vår julgran är ovanligt snygg (beror så klart att jag varit med och valt den!), men Tiffany anser att några grenar behöver kortas av, vilket hon sysslat med lite då och då sen den kom in. Nu hittar jag inte bara löv utan även barr i pälsen, man kan läsa årstiderna i hennes päls känns det som! Julbocken har fått sig några gnag av henne med, ibland har vi hört henne buffa på julgranskulorna. Peppar peppar hittils står granen kvar lodrätt, bocken ser sig lik ut och inga kulor har gått sönder!

Lillasyster (min) plågar mig med soliga vackra mobilbilder från Spanien där hon befinner sig med familjen. Tänk att sitta ute julafton i 16 graders värme (de stackarna FRÖS???) och ta en öl! Vem hade inte önskat det! Lite snäll är hon, erbjöd Storasyster få låna lägenheten någon gång, tack tack!!! Tanken är mycket lockande, särskilt om man tittar ut, blåst och regn - typisk halländsk vinter! Fast å andra sidan såg det lika dant ut i somras också...

Äldsta dottern var här i går med sin kompis och dennes sambo för att jag skulle få spela Wii. Äldsta dottern har beskrivit flera gånger hur roligt det är och hur trött man blir. Kompis med sambo bor 3 våningar upp utan hiss, så de var snälla att ta med spel och sladdar till mig så jag fick prova. Vilka underbara ungdomar det finns!!! Så medan Sambon (min) fixade kalkonpaj åt oss, spelade jag av hjärtans lust. Kan försäkra: man blir både trött, svettig och törstig. Allvarligt talat är det faktiskt ett bra sätt att få röra sig när man som jag är ganska orörlig... Tur (eg SYND) att vi inte har detta spel hemma - mitt lilla företag hade gått i konkurs medan jag spelade tennis och golf av hjärtans lust. Tennis tillhör inte min favoritsport, men det var verkligen roligt och dessutom fick jag röra på hela kroppen. Golfen blev också en favorit men något lugnare. Hundarna undrade vad vi höll på med, och jag lyckades slå handkontrollen rakt över nosryggen på stackars Molly. Förlåt förlåt! Men hon sprang för livet sedan så fort vi viftade med kontrollerna. Och Tiffany fick en ny vän - Äldsta dotterns kompis sambo!

Idag har jag något så ovanligt som träningsvärk i höger sida, t o m i benet (inte tusan spelade vi med benen???). Känns nästan lite skönt...

Om några dagar är det nyårsafton. Ska bli intressant att se hur Tiffany reagerar på alla raketer. De har ju smällt sådana innan jul, hörde den första 10 dec! Tiffany har fått höra cd med raketljud och hon har även fått ha ett DAP-halsband på sig sedan 19 december. DAP avger feromoner, doftsignaler som är lugnande för hunden (mycket enkelt beskrivit). Molly är inte rädd, men skäller och morrar på raketerna (kanske en form av obehag) men hon är lätt att distrahera. Tyvärr sätter hon smällarna i samband med unga pojkar, vilka hon redan ogillar.

Har legat lågt med träningen av Tiffany. I alla fall lydnadsbiten. Nu kan hon hämta föremål på marken både hemma, ute och i affär! Och hemma kommer hon så fort hon HÖR att jag tappar något! Då behöver jag inte alltid be henne HÄMTA utan hon gör det självmant. Den lilla moppen (kärt barn o s v) är så himla duktig! Inne. Utomhus försämras hörsel, minne och förstånd på henne - men man kan ju inte begära allt :O)

Vågar man avlägga nyårslöfte på bloggen... Äh nej så modig är jag inte. Men jag önskar av hela mitt hjärta att år 2008 blir ett betydligt bättre år än detta, särskilt för Döttrarna!

Önskar eventuella läsare GOTT NYTT ÅR!

1 kommentar:

  1. Tack för underhållande läsning (igen). Vi vill återigen tacka för allt ovärderligt stöd och önska dig och de dina ett riktigt gott nytt år!!

    Kramar!

    SvaraRadera