söndag 2 december 2007

Första advent

Åh vad jag älskar denna helg! Det är så oerhört vackert med alla adventsljusstakar och stjärnor i alla fönster. Helt plötsligt känns inte vintermörkret så mörkt längre! Det blir ingen julskyltning för mig, ser inte mycket i all trängsel. Hinner se nog innan jul i alla fall...

Tiffany gjorde ett jobb igår, dax att förtjäna brödfödan! Jag och en kollega provade in en blivande epilepsihund i går. Som "störning" fick Tiffany följa med. Och vilken träning hon fick, först bilåkning (inget kul) fram och tillbaka i sammanlagt 32 mil. Vi hamnade i en trafikolycka, som tack och lov inte såg allt för allvarlig ut. Efter den blev hon väldigt kissnödig (vägrade kissa innan vi åkte hemifrån p g a regnet). Hos den blivande epilepsihunden fick hon agera störning vid momentet "hundpassage" - och hon var lagom störig kan jag lova! Efter att ha varit ute i den starka blåsten gick vi in, nu skulle det testas "passivitet". Hm, inte lätt med en Tiffany som upptäckte husets katter som retligt satt på en upphöjd plats och stirrade tillbaka. Tiffany tyckte de såg oerhört roliga ut, men det tyckte inte katterna om Tiffany. Med inomhus fanns även kollegans äldre collie. Alla hundarna var duktiga, även Tiffany tröttnade till sist och lade sig. Efter inprovningen skulle vi lämna kollegan och collien vid tåget i närmsta stad, så Tiffany fick åka bil ihop med en främmande hund. Det gick väldigt bra. Trodde hon skulle vara totalt slut vid hemkomsten efter alla nya hundar och intryck. Men ack vad jag bedrog mig... Den som var tröttast det var jag! Och min assistent... Tiffany var helvild, som ett övertrött barn, som tetades och retades och skulle ha fart på gamla matte.

Sambon och jag har nu hittat två bra alternativ för boende under vår Englandsresa. De är så bra att vi beslutat oss för att bo på samma ställe under hela resan, vi kommer att ha "lagom" till allt vi vill se och göra. Och vi slipper en extra resdag som vi kan göra något annat på istället. So England - here we come! Nu ska bara hundvakt ordnas här hemma...

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det komiskt... När man tror att de små liven allra helst vill lägga sig och vila så gör de precis tvärtom!:-) Låter härligt med Englandsresan. Kan varmt rekommendera Yvonne Anderssons pensionat för hundarna!

    SvaraRadera