måndag 17 december 2007

Ansiktsbehandling och julbord

Tillbringade helgen på aktiveringscentrat Sommarsol tillsammans med Sambon. Äldsta dottern hoppade in som hundvakt medan vi njöt av att göra ingenting på Sommarsol! Jag hade beställt en Lyxig ansiktsbehandling till mig själv och en SPA-massage åt Sambon. Det var med spänd förväntan jag lade mig på britsen - nu skulle domen falla. Är inte någon flitig användare av rengöringsprodukter, förutom tvål och vatten (vad trodde ni?). Damen var snäll mot mig, det visade sig även att hon kände mitt livs första stora kärlek (fast det sa jag ju inte att det var...) och lite annat folk från min ungdom. Både jag och Sambon var helt slut efter våra behandlingar, det var knappt vi orkade upp till Julbordet. Sommarsol är för mig det stället där jag finner lugn i själen, jag älskar stället. Synd att man inte har större ekonomi, och att de ha hundförbud, annars hade jag tillbringat mer tid där! Att bli sedd för den man är, och inte för vilket sätt man går på är så enormt skönt.

Tiffany-loppan har börjat SPONTANAPPORTERA!!! Jag tror knappt det är sant. Tappar jag något som hörs (inte papper - det låter inte) kommer hon även om hon ligger och sover, och försöker ta föremålet. Hon har mycket jäklar anamma i sig och kämpar och kämpar tills hon får upp det jag tappat. Jag är så rädd om denna kämpaglöd och viljan att apportera så jag får nästan fnatt. Tror att hundarna triggar varandra. Tiffany måste vara snabb med att hämta, annars gör ju Molly det! Belönar den hund som hämtar, och den som inte hann fram får "för visat intresse".

Nu blir det kalas i dagarna två. Äldsta dottern fyller år i morgon, och Tiffen på onsdag. Husse har beställt en särskild tårta från bageriet till Tiffany. Äldsta dottern får baka sin själv, husse har gjort en särskilt god rulltårta till Den äldstas födelsedag.

Nu väntas det tillökning i familjen! Lagom till jul och allting. Yngsta dottern blir med katt i veckan. Ja hon har redan en, nu blir det ytterligare en kattfröken där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar