torsdag 20 december 2007

Födelsedagsfirande i flera dagar...



De senaste dagarna har vi ätit tårta i mängder! Nyss hemkomna från Sommarol med all god mat där, var det två födelsedagsgrisar som skulle firas hemma. Först ut var Äldsta dottern som nu nått den aktningsvärda åldern av 26 år. Hon hade gjort en mycket god tårta som man bara kunde ta tjocka bitar av... (Vilken tur!). Födelsedagsfesten livades upp av de två små sötnosarna till kusiner, pappa påstod de fick en sockerkick - för mig var de helt normala barn. Men man har väl glömt... Äldsta kusinen har blivit stor tjej, vi hade en mysig pratstund och pussad blev man med!




Andra födelsedagsfesten var dagen efter. Vår Tiffany blev 1 år. Det firades med besök hos "mormor" Annika, mamma Hilka, syrran Bea och de andra hundarna. Jag försökte få byta Tiffany mot en av de äldre lugnare hundarna eftersom lilla Tiffan smitit ett par gånger på morgonpromenaden... Men ångrade mig snabbt igen, och "mormor" såg inte pigg ut på ett byte!


Väl hemma igen blev det tårtkalas. Sambon, tillika Husse, hade lyckats med konststycket att få lokala brödbageriet att tillverka en fin tårta. Den var väldigt väldigt god, tyckte även Tiffany och Molly som fick varsin bit. Tårtan räckte i två dagar - mums!
Idag har jag lyckats låsa in Tiffany i sin bur och GLÖMT henne där. Hon går i och ur buren bäst det passar, men ibland ska det tränas att vara i stängd bur tycker jag. Så hon blev inlåst och jag skulle bara fråga Sambon en sak... När jag sedan satt och pratade i telefon kom Sambon och undrade försynt om det var jag som låst in Tiffany i buren... Hjälp! Henne hade jag glömt!!! Som tur var så lät hon lite diskret och blev utsläppt av Husse.
Husse/Sambon är glad att denna dag är förbi! Dagen D då årets JULGRAN ska väljas. Jag följde med i år så det blev en SNYGG gran. Vi enades om samma gran efter lite letande. Nu ligger den nätad i trädgården och väntar på att få sprida sin doft och glans inne.

1 kommentar:

  1. Tiffanys tårta såg verkligen god ut mums. Vi har inget julgrans problem längre för samma plastgran åker fram år efter år ,men visst saknar man doften av gran men inte all granbarr.

    SvaraRadera