torsdag 6 maj 2010

Träning, fika och Tradera

Om vi börjar med Tradera, så suck ska nog inte sälja kläder fler gånger där. Ser med fasa fram emot när alla får sina kläder: fel storlek, fel färg, fel material o s v. Hittils har nr 1. Tyckte frakten var för dyr och fotot gjorde inte plagget rättvisa. Nr 2. undrade om tunikan var blålila eller åskmolnsgrå eller gråblå. Nr. 3 undrade om jag kunde skicka med något annat än Posten för Posten blev för dyrt. Svar: nr 1. Frakten kostar det den kostar. Nr 2. Svarade att den var ljusblå som ett ljusblått åskmoln (hahahaha). Nr 3. Nej jag skickar bara med Posten men lovade att försöka få i plagget in en mindre kartong (vilket hon gillade och skulle buda). Nu ser jag scenariot framför mig när alla skickar tillbaka plaggen och kräver pengarna tillbaka...... I morogn eftermiddag är det slut tack och lov =O)

I går var jag och Tiffen hos magister Jenny på gruppträning. Vi gjorde RUTAN, HOPP/SITT och fjärrdirigering samt platsliggning. Platsliggningen var en pipande och gnällande historia, Tiffen höll inte tyst och jag hoppas att vi inte störde de andra. Rutan gick finemang, likaså hindret. Där kunde jag gjöra momentet precis som det ska utföras på tävling - och vi har knappt tränat!!! Hon är underbar min lilla hund!!! Fjärrdirigeringen var jag nöjd med också. Jenny har en förmåga att få en att tycka att allt är så roligt, det smittar av även på hunden. Sedan är det kanske inte så bra att lägga godis i en burk UTAN att låta hunden få veta att belöningen finns i den innan man använder den som belöning *fniss*. Vad är det man säger om fler kockar...

Idag har det fikats på Regnbågen tillsammans med en kär vän (jag vet att du läser detta). Gott, trevligt och väldans roligt! Det är så härligt med vänner som man kanske inte träffar så ofta, men ändå har man så mycket att prata om. Vi pratade så mycket att vännen blev torr i halsen (pratade hon mest kanske *ler*). Tack för det fina ljuset, det pryder vårt soffbord nu =O). Eftersom vi båda är så upptagna (bägge är pensionärer...) hade vi almanackorna med för bokning av ny fikastund. Bra att vi hade dem med, men vi hade glömt pennan bägge två... Tur vi är lika glömska, alltid något vi kan ha kul åt!

3 kommentarer:

  1. Regnbågen verkar va en favvo i ditt liv så kanske ska man locka med en fika där så vi nu får tummen ur ;-) När är det ni åker till England? skulle måndag nu den 10 pass på fm eller är det bättre veckan efter måndag 17, onsdagen den 19 eller tordagen den 20?

    kram

    SvaraRadera
  2. Ett tips från en VAN säljare på Tradera; köp golvpapp på Clas Ohlson och skicka plaggen insvept i det. Blir snygga och platta paket!

    SvaraRadera
  3. Alla köp e bindande på Tradera, ha du köpt ngt och ej bli nöjd e det köparns problem. Inte säljarens. Så oroa dig inte mamma... Kram Alle

    SvaraRadera