fredag 21 maj 2010

Har sommaren kommit äntligen??? I alla fall har den det denna veckan. Har kunnat ligga på solsängen i bikini och solat. Varmt och skönt har det varit.

Det har blivit mycket bil denna veckan. Först 18000-milaservice på den gamla, endast 3300:- kr och inga extra kostnader. Bra bra. Utprovning på Rejmes med den "hysteriska" rullstolen (med hjälpmotorerna), måste få med mig den när jag ska iväg. Blir lite svårt annars med framkomligheten. Jag hoppade in och ut, in och ut, vi placerade rullen si och vi placerade
den så. Och det gick faktiskt himla bra!!! Idag fick vi låna en Sport Tourer och köra runt i och prova på. Kändes helt OK! Även om inte jag kan provköra själv så kan jag ändå få känslan för den.
Varför sitter det en skyddskrage i vårt äppelträd??? En sådan krage man får till lilla voffsingen när den är opererad. Jo har man en katt som har rymt via en gren så måste man ju stoppa katten på något sätt eller hur? Alltså fick jag den idén att ta en hundkrage, placera den upp och ner över de intressanta grenarna och nej nu kan katten inte komma dit mer =O). Hoppas vi, katter kan ju ta sig dit de vill även om det är svårt.
Även denna veckan har det blivit ett besök på Regnbågen för fika. Stambordet var ledigt, där kan man se ALLT som händer på Karl IX:väg. Nyfiken jag??? Kan jag aldrig tro!!! Fikan avnjöts tillsammans med en kär vän, det var länge sedan vi sågs men det kändes som härom veckan. Det var så roligt att träffas igen. Min vän har stöttat mig sista året många många gånger, sådana vänner ska man vara rädd om. Hennes lilla dotter var med oss, en liten prinsessa är det =O). Jag köpte en liten klädpresent och det var så roligt att gå omkring bland småbarnskläderna och titta.

1 kommentar:

  1. Tack för en underbart mysig fika och Saga blev så fin i shortsen :-)

    SvaraRadera