torsdag 27 maj 2010

Resestress x 200

Puh! Snart tror jag att jag är klar med allt som måste göras före semesterresan som startar nästa vecka. Jag var så stressad idag att jag nästan grät när jag inte hittade mitt Makeup Store-läppstift (vilket i-landsproblem...). Inte för att jag skulle ha det just då, men ändå. Det blev en grej. Var fanns det då? Jag hade letat igenom min sminkväska i alla facken UTOM ett ytterfack som är i genomskinligt nät. Där låg det =O).

Nu är gravarna gjorda, planterat röda små rosor på mormor och morfars lilla grav (där växer en fin hosta med). På graven i Laholm planterade vi lågväxande rosa rhodondendrum och blå lavendel som är perenner. Satte också ner två mörklila afrikanska marguriter. Blev väldigt fint.

Idag fixades sista intyget på en av mina mediciner. Måste ha intyg på tre av medicinerna då de är narkotikaklassade (låter som jag är världens meste missbrukare), de ska dessutom faxas till Läkemedelsverket dit gränspolisen ska ringa om de har några frågor över mina mediciner. Suck! Både jag och apotekspersonalen tycker detta är vansinnigt dumt eftersom de aldrig frågar vid gränsen om jag har mediciner. De kollar bara så vi inte är efterlysta (passkontroll) och en del kikar noga på mig och Sambon, medan andra bara säger OK. Nu har jag i alla fall alla papper om det blir aktuellt.


Hämtat ut mitt beställda rosévin på Systemet också idag. Köpte även två roséviner till som fått bl a Bäst i test, ska bli intressant att se om de håller vad de lovar! Brukar aldrig köpa roséviner, men har sagt i flera år att det skulle vara gott. I år ska det med till England har jag beslutat. Hur gott blir det inte efter en hektisk dag i London eller York att kunna ligga i sängen och njuta av lite vin? Faktiskt är det så att vi dricker nog lika mycket i England som vi gör resten av året i Halmstad. Levern får en intensivgenomkörning våra tio dagar i England=O).

Sambon har tagit stygnen på två motvilliga katter, vår yngsta och Äldsta dotterns (som fick viras in i handduk - hon hatade mig). Han är en fena på att ta stygn! Till Äldsta dotterns stora glädje har han även hägnat in hennes balkong så den hatiska (mot mig då) katten =O) kan vistas där.
Nu väntar jag bara på att fira mors dag med kidsen på söndag, sedan är det dags att packa=O). Jag får i år besöka Yorkshire som jag älskar över allt annat. Åh vad jag gläds åt att ännu en gång få besöka det!

2 kommentarer:

  1. Men du, hur populär tror du jag är på flygplatserna när jag kommer med mina KANYLER?!!! Flight risk!!!

    SvaraRadera
  2. Tur vi inte flyger SAMTIDIGT Hanna!!!

    SvaraRadera