söndag 16 maj 2010

Tidshål eller???

Alltså vart tar tiden egentligen vägen??? Ser att jag inte skrivit på över en vecka! Och jag som skulle skriva VARJE dag, haha haha så gick det med det löftet! Vad har jag gjort som varit viktigare - nada! Eller jo, vi har firat Sambons 60-års dag i dagarna två! På själva födelsedagen var han förbjuden att laga mat hela dagen. Han fick lov att sätta igång kaffet och ge djuren mat. Madde hade med goda frukostbullar till oss. Lunch åts på Regnbågen, liten tårtbit. Barnen kom och grattade på kvällen då vi åt årets första rabarberpaj (som Madde och jag gjort). Dagen avslutades med pizza för Sambon.

Kvällen efter firade vi Sambon på Harrys med god mat och dryck, det var min födelsedagspresent till honom =O). Barnen och min Lillebror var med oss. Drack ett underbart gott vitt vin från Sydafrika, hoppas de har det på Systemet!!!

Jag hann också med ett besök i banken tillsammans med min pappa för att ordna fullmakt så jag kan sköta hela hans ekonomi. Min pappa vill inte åka någonstans överhuvudtaget så jag var glad att han nu gick med på det. Jag sköter redan hans ekonomi och alla papper, men han ville att jag skulle ta över hans konton och fonder redan nu. Det har vi haft diskussion om! Jag vägrar ta emot några pengar nu, de är ju hans så länge han lever. Så resonerar inte pappa. Jag är enda barnet och ska ändå ha dem när han dör säger han, så då kan jag likaväl ta dem nu. Han är jättesnäll men så kan jag bara inte göra. Det här ältar vi i telefon för närvarande. I alla fall, vi fick en mycket trevlig dam på banken som ordnade allt så min pappa slipper åka dit fler gånger. Och det var han överlycklig över =O)! Jag måste däremot dit igen för att aktivera mitt bankomatkort, men det är mycket enklare för mig än för min pappa. Efter besöket satt vi 4 personer och väntade i 50 minuter på hans färdtjänst.

Äldsta dotterns och vår yngsta katt är nu steriliserade och öronmärkta. Stygnen är som ur en lärobok, så snygga har de aldrig varit på våra hundar. Vi testade en ny veterinär, men vi åker nog inte dit fler gånger. Han var så virrig och nervös så jag tyckte synd om honom. Men sy kunde han =O).

Nu har jag tagit tag i allt som gäller den nya bilen jag ska köpa. Det blir troligen en Renault Megane Sport Tourer om vi får in rullen som har hjälpmotorerna i hjulen. Den är både bredare och längre än min vanliga stol. Träffade representant för Auto Adapt vilka ska anpassa bilen för mig. Det är mycket att tänka på som bara måste fungera från dag 1 när jag får den. Och så ska jag skaffa läkarintyg (jag kan ju ha blivit FRISK sedan sist...) och fylla i massor med papper till FK - det gör mig helt slut bara jag tänker på det.

Ja lite har jag ju faktiskt hunnit med under de dagarna jag inte bloggat... Har säkert glömt något!!!???

Skrämde hicka på yngsta dottern när jag tänkte högt idag =O). Har goda vänner på Öland och jag älskar den Ön så jag tänkte att man kanske skulle flytta dit nu när jag inte har mitt företag kvar... Dottern gick i taket, för då kunde jag inte följa mina barnbarn i deras utveckling (det är inte ens barnbarn på väg!!!) och inte kunde jag passa dem heller. Undrar om det var barnbarnen som var den egentliga orsaken eller det är någons navelsträng som inte är klippt ännu ;O)!!!

1 kommentar:

  1. Hej Marie!
    Vill att du grattulerar Robban från oss!
    GRATTIS Robban på 60-års dagen!
    Hoppas att du hade en bra födelsedag.
    Från familjen Södergren

    SvaraRadera