onsdag 7 oktober 2009

Man kan inte vaccinera sig mot livet...

Efter att ha haft några veckors neråtdipp kände jag att jag måste ta kontakt med min klinik. De har alltid sagt till mig att höras av om det blir för jobbigt. Sagt och gjort, för en gång skull gjorde jag detta. Efter att ha berättat hur läget var fick jag det helt fantastiska svaret: Man kan inte vaccinera sig mot livet!

Alltså, är man 50 +, levt med ett funktionshinder i hela sitt liv förutom de två första levnadsveckorna - kan jag säga: Det vet jag tyvärr redan!!! Som funktionshindrad VET jag om att livet inte alltid är enkelt, det finns andra skäl också till varför livet kan vara både tufft och hårt förutom att ha funktionshinder.

Det samtalet knockade mig definitivt. Min hängbro svajar för fullt igen...

2 kommentarer:

  1. Sa dom så?! Då e dom ju inte vettiga

    SvaraRadera
  2. ja man kan ju undra va de fick sin utbildning, genom flingpaketet eller?

    SvaraRadera