fredag 23 oktober 2009

Flytt av pappa och möbler

Nu är pappa installerad på sitt äldreboende och vi har fått dit de flesta möblerna han vill ha där. Nu är allt ännaklämt igen, det beror ju på att det är stora förändringar i hans liv. Häromdagen blev han jättearg för vi köpt ett högt fint sängskåp. Det ska ut! vrålade han. Sen var tv-n inte hans utan någon annans. Först när jag sa att Sambon och yngsta dottern burit ner den till bilen inför mina ögon så blev han tyst. Ett tag, sedan var det inte hans tv igen. Och hade han vetat att lägenheten var så liten hade han ALDRIG tackat ja till den... Fick förklara att han inte hade så stort val och att de flesta lägenheterna på äldreboenden är så små.

Till slut lugnade han ner sig och vi kunde se hans möbler och tavlor som är kvar i gamla lägenheten. Jag har tagit kort på allt för att han skulle se vad som är kvar, minnet är ju inte så bra. Vi körde bilderna genom tv-n och pappa kunde välja tavlor och annat han vill ha kvar. Tyckte jag var smart med idén med fotograferingen =O)

Jag har bara varit med om att tömma hem vid dödsfall. Att tömma en lägenhet medan personen lever är en annan ska. Känner mig lite kluven... Men det måste göras och vi är helt överens om hur det ska gå till, min pappa och jag. Vilket underlättar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar