torsdag 15 oktober 2009

Jippi!!!

Min pappa har fått en lägenhet på ett äldreboende nära mig!!! Nu slipper vi köra genom hela stan för ett besök. Och jag kan t o m ta mig dit med moppen =O). I helgen ska vi köpa en hel massa saker han behöver där: fräscha sängkläder, snygga handdukar och gardiner m m. Ska också ta dit lite möbler som han redan nu vet att han vill ha där. Äntligen har min önskan inträffat!!! Att min pappa skulle behöva trilla och slå sig så många gånger plus få gallsten innan han fick den hjälp han behövt länge är negativt. Nu är vi lika lättade både han och jag över situationen!!! Det överväger det negativa. Särskilt glad är jag över att han inte känner sig tvingad att flytta dit utan har insett själv att han måste ha daglig hjälp. Det är ett stort steg att inse det och dessutom ta emot hjälpen man får.

På kattfronten intet nytt. Just nu har vi tre kattungar och en vuxen katt, plus två hundar. Kanske en och annan silverfisk oinräknad. Katterna har morrat och fräst, både liten som stor. Nu har Tigris och Skrålis fått viss kontakt och verkar gå bäst tillsammans. De andra två småttingarna är kaxiga till max mot Tigris, som mest ser till att undvika dem. Tigris och hundarna bryr sig inte ett dugg om varandra, de kan passera hur nära som helst. Tigris kan hoppa över huvudet på en vilande hund, som knappt lyfter på ett öga. De samsas i vår säng på nätterna med utan bråk, kan de känna igen varandra???

Tigris har hittat sin ena favoritplats som synes på fotot! Där låg hon sist med...

2 kommentarer:

  1. Jag tror de känner igen varandra:)va fin on é...är hon sej lik tro???Kramar från oss i Simlångsdalen

    SvaraRadera
  2. Åh, vad skönt för far din och dig!!
    KRAM
    Lillsiss

    SvaraRadera