söndag 23 augusti 2009

Två nya kärlekar!!!





Ja då har det hänt igen =O)!!! Man är KÄR och lycklig! En kille och en tjej är det... Båda på fyra ben!


Först kom lilla Kajsa Kavat till oss fredagen den 14 augusti genom Kattfoten och Lollo. En liten ca 4-5 veckors kattunge som hittats i Stjärnarp. En brun/svarttabby mise med världens vackraste ansikte - hon ser ut som en bergspuma!!! Och är alldeles underbart bedårande söt och mysig. Avsikten är att vi endast ska vara jourfamilj tills hon får en varaktig ägare. Men det vete 17 om jag vill släppa henne...



Nästa kärlek, och betydligt större i formatet, är russet Neptun som jag kört på Travskolan när den startade i torsdags. Alltid pirrigt med ny häst men han var supertrevlig och gick bra att köra. Ska försöka få till ett bättre foto, han är mörk i alla fall och alldeles lagom i storlek. Jag var lite ringrostig med påselningen (om ni bara visste hur många remmar det finns på en sele...) men körningen kändes mycket bra - det är kanske som när man lärt sig cykla?

Från och med nu ska jag börja blogga igen. Har inte haft riktig ork till det innan i sommar (vart har den förresten tagit vägen???), men nu ska jag åter bli flitig =O)!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni finns Marie, som kan öppna erat hem för dessa små misseungar, som vissa idioter helt sonika bara lämnar åt sitt öde! Undrar hur dessa människor är skapta???
    Du är så modig som kör trav Marie! Gud, va häftigt. Någon gång ska jag komma till Halmstad och se när du kör! Snart kommer ni till oss, det ser jag fram emot!
    Va rädd om dig!
    Kram från mej.

    SvaraRadera
  2. Åååå va jag har längtat efter åter få läsa dina inlägg på bloggen! Vill du läsa om va som händer oss så bloggar jag de dagar jag hinner på http://karlsbergskahemmet.blogspot.com/

    kram Linda

    SvaraRadera